اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس همچنان پیشتاز در تزریق واکسن کرونا/ تجمع داوطلبان واکسن در بیمارستان نمازی شیراز مدیریت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تزریق ۷۵هزار دُز واکسن به مردم با اولویت‌های تعیین شده در سطح استان خبر داد و بر ادامه تزریق جدی واکسن در سه شیفت تاکید کرد.

فارس همچنان پیشتاز در تزریق واکسن کرونا/ تجمع داوطلبان واکسن در بیمارستان نمازی شیراز مدیریت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پانزدهمین ماهی است که از دست به گریبانی مردم ایران با کرونا ویروس می‌گذرد، ویروس چموشی که با آمدنش همه چیز را دگرگون کرد، از تعطیلی کسب و کارها و مجازی شدن آموزش‌ها، تا تعطیلی دورهمی‌ها و نشستن ماسک بر چهره‌ها.

شاید روزهای اول در تصورمان نمی‌گنجید کرونا حالا حالاها دامنگیرمان باشد اما پیش‌تر که رفتیم ویروس جهش یافت و خطرناک‌تر از قبل ظاهر شد، موج‌ها از پی هم رسیدند و قرنطینه‌ها جدی‌تر شد. حالا با گذشت بیش از یک سال و با همه کم و کاستی‌ها تزریق واکسن در استان به خوبی در حال انجام است.

استان فارس که در مدیریت ویروس کرونا طی این مدت عملکرد خوبی داشت اکنون در زمینه تزریق واکسن نیز پیشتاز است و با مشخص کردن گروه‌های هدف این امر را به خوبی انجام می‌دهد.

کادر درمان نخستین گروه هدفی بود که واکسینه شد و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز جز موارد خاص تا امشب کادر درمان به صورت صد در صد واکسینه شده‌اند و طی روزهای آتی یک لکه‌گیری نیز انجام خواهد شد و این نوید آینده‌ای روشن برای استان خواهد بود.

جانبازان شیمیایی بالای ۷۰ درصد و سالمندان مستقر در خانه‌های سالمندان، پاکبانان و بیماران خاص به ترتیب گروه‌های بعدی بودند که واکسن زدند و از امروز نیز تزریق واکسن به عموم با اولویت تزریق به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز واکسیناسیون عموم را بر اساس رده سنی و بدون توجه به داشتن بیماری عنوان کرد و افزود: از امروز واکسیناسیون با رده سنی ۸۰ سال به بالا آغاز شده است و پس از آن ۷۵ تا ۸۰ سال و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.

عبدالرسول همتی در گفتگو با فارس اظهار داشت: از ابتدای شروع واکسیناسیون ۸۷ هزار دز واکسن وارد استان شده که تاکنون حدود ۷۵ هزار دز تزریق شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نحوه تزریق واکسن با توجه به ثبت اسم افراد در سامانه سیب صورت می‌گیرد، گفت: افرادی که پزشک خانواده دارند از طریق پزشک یا مراقب سلامت جهت تزریق بر حسب نوبت به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود و افرادی که پزشک خانواده ندارند نیز اطلاعاتشان را از طرق دیگر در اختیار داریم و به آنها اطلاع‌رسانی می‌کنیم بنابراین از مراجعه بی‌مورد به مراکز تزریق خودداری شود.

همتی همچنین دانشجویان زیر ۳۰ سال را در اولویت تزریق واکسن دانست و افزود: دانشجویان زیر ۳۰ سال نیز در اولویت تزریق واکسن هستند.

پخش ویدئو و تصاویری در فضای مجازی مبنی‌ بر تجمع داوطلبان تزریق واکسن در بیمارستان نمازی از شب گذشته دست به دست می‌شد که معاون بهداشتی دانشگاه در توضیح آن اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد و کارکنان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی بدون اعلام اسم خودشان حضور پیدا کرده بودند و دغدغه اتمام واکسن را داشتند و همین امر سبب شد یک ساعتی تجمع ایجاد شود که به محض اطلاع، نیروها در محل مستقر شده و فضا را مدیریت کردند.

همتی با بیان اینکه پرسنل بهداشت و درمان اکنون در چند جبهه می‌جنگند، اظهار داشت: فعالیت در مراکز ۱۶ ساعته، آزمایشگاه‌ها، تیم‌های واکنش سریع، واکسیناسیون و ... بسیار سنگین است و رخ دادن چنین مواردی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون با جدیت و در سه شیفت در حال انجام است، گفت: حجم کار بالا است و پرسنل بهداشت و درمان بیش از یک سال است همه زندگی خود را بر مدیریت این بیماری گذاشته‌اند پس اگر موارد اینچنینی پیش می‌آیند بر ما خرده نگیرند تا با همکاری مردم و اولویت حفظ شان و کرامت انسانی این مرحله را به خوبی پشت سر گذاشته و بتوانیم همه مردم استان را واکسینه کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان زمان مشخصی را برای اتمام واکسن پیش‌بینی کرد، گفت: تعیین زمان تابع میزان و زمان واکسن دریافتی است، لذا نمی‌توان برای این مورد زمانی تعریف کرد اما امیدواریم به زودی تزریق واکسن با جدیتی که وجود دارد به همه مردم انجام شود و به زودی شاهد کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها و در نهایت فروکش کردن بیماری باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول