اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند

وزارت خارجه امریکا به شهروندان آمریکایی مقیم افغانستان توصیه کرد خاک افغانستان را ترک کنند.

آمریکا از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران از شهروندان این کشور خواست افغانستان را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا در این توصیه‌نامه از آمریکایی‌هایی که خواستار ترک افغانستان هستند این کار را در اسرع وقت انجام دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک نزدیک به ۸۰ درصد از کشورها به دلایل مختلف در فهرست کشورهایی قرار گرفته‌اند که آمریکا شهروندان را از سفر به آنها منع کرده است.

در توصیه‌نامه جدید به آمریکایی‌ها توصیه شده به دلایلی مانند شیوع کرونا، جرم، مسائل تروریسم، ناآرامی‌های داخلی، احتمال آدم‌ربایی و درگیری‌های مسلحانه از سفر به افغانستان خودداری کنند.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت خارجه آمریکا با صدور توصیه نامه جدید مسافرتی از تمام شهروندان آمریکایی که مایل به ترک افغانستان هستند خواست در اسرع وقت این کار را انجام دهند.

در این اعلامیه به اکثر کارمندان مستقر در سفارت ایالات متحده در کابل دستور تخلیه داده شده است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که «آستین اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان  اعلام کرد ه که روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاهها در افغانستان آغاز شده است.ائتلاف ناتو اعلام کرد ه که خروج منظم نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان از اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد و ظرف چند ماه تکمیل می‌شود.

اواخر فروردین ماه امسال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو تأکید کرد که خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی غیر آمریکایی از خاک افغانستان، از ابتدای ماه می (۱۱ اردیبهشت) آغاز می‌شود و در عرض چند ماه تکمیل خواهد شد.

پیش از آن نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته بود زمان پایان طولانی‌ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده فرا رسیده است.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ی دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول