اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رونمایی از دیوارنگارهٔ نبض جهاد در بیمارستان‌های قزوین/ ثبت بیش از 2000 قطعه عکس از مدافعان سلامت

رئیس حوزه هنری استان قزوین از رونمایی دیوارنگاره نبض جهاد برای پاسداشت مدافعان سلامت در بیمارستان‌های ولایت و بوعلی قزوین خبر داد و عنوان کرد: برای تهیه این دیوارنگاره بیش از 2 هزار قطعه عکس از مدافعان سلامت در قزوین ثبت شده است.

رونمایی از دیوارنگارهٔ نبض جهاد در بیمارستان‌های قزوین/ ثبت بیش از 2000 قطعه عکس از مدافعان سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و جمعی از مسؤولان استانی از دیوارنگارهٔ نبض جهاد، پاسداشت جهاد عظیم شهدا و مدافعان سلامت، در بیمارستان ولایت رونمایی شد.

در این مراسم، استاندار قزوین فرهنگ را از مهم‌ترین عوامل پیش‌برندهٔ جامعه برشمرده و گفت: رشد و توسعهٔ کشور نیازمند ابزار و امکانات فراوانی است و اگر همهٔ امکانات در اختیار ما باشد ولی از فرهنگ بی‌بهره باشیم، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

وی افزود: راه بهتر زیستن از مسیر فرهنگ و هنر می‌گذرد و تجربه نشان داده هر جا فرهنگ را در اولویت قرار داده‌ایم، توفیقات بی‌شماری نصیب ما شده است. زیرا همهٔ ارزش‌ها در گرو اهمیتی است که به فرهنگ می‌دهیم.

جمالی‌پور یادآور شد: مقام معظم رهبری از سال‌های نخست دههٔ ۷۰ بر توجه ویژه به فرهنگ و ضرورت کار فرهنگی به‌عنوان یک اصل مهم تأکید داشته‌اند، زیرا انقلاب ما از روزهای نخست با رویکرد فرهنگی عجین بود، اما متأسفانه امروز به‌دلیل برخی کم‌کاری‌ها از این نقطه آسیب‌پذیر شده‌ایم.

استاندار قزوین از تلاش‌ها و دلسوزی‌های صورت گرفته در حوزهٔ فرهنگ و هنر تشکر کرده و عنوان کرد: امیدواریم  همهٔ ارکان جامعه به این باور برسند که جهت رسیدن به توسعهٔ پایدار باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی بهره‌مند شویم.

وی تلاش حوزه هنری قزوین را در همراهی با کادر درمان ستودنی دانست و اظهار کرد: حوزه هنری استان همراه با پرسنل و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، این هنرمند است که می‌تواند با ابزار هنر جامعه را به‌سوی همراهی با کادر درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هدایت کند.

 

حوزه هنری، نهادی انقلابی، کنشگر و مبتنی بر زیست‌بوم هنر است

در ادامهٔ این برنامه، رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی را مزین به‌نام مدافعان سلامت کردیم تا بخش کوچکی از دریای بی‎کران زحمات این عزیزان را شاکر باشیم، از این حیث برنامه‎های مختلفی تدارک دیده شد.

محمدرضا امامقلی افزود: تقارن هفتهٔ هنر و هفتهٔ سلامت فرصتی پیش‌روی ما نهاد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، برنامه‌های مختلفی را طراحی و اجرا کنیم؛ در این زمینه جشنوارهٔ طنز شعر و داستان تحت عنوان از سربازی بگو و هم‌چنین جشنواره‌ٔ طنز تئارستان در راستای پاسداشت مدافعان سلامت با استقبال عمومی مواجه شد.

وی بیان کرد: جشنوارهٔ تئارستان با حضور و شرکت گروه‎های نمایشی و هنرمندان ارزشی استان آغاز شد و پس از داوری و معرفی آثار منتخب، گروه‌ها در فضای بیمارستان رازی به اجرای نمایش پرداختند، این برنامه در سایر بیمارستان‎های استان نیز به‌صورت میدانی اجرا خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: تئارستان طرحی الهام‌بخش بود و به‌عنوان الگویی موفق از سوی حوزه هنری کشور به سایر استان‌ها ابلاغ شد و از این نظر حوزه هنری قزوین در برنامه‌ریزی‌های خلاقانه برای هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی پیشرو بود.

وی ضمن این‌که حوزه هنری را نهادی انقلابی، کنشگر، مبتنی بر زیست‌بوم هنر و ناظر به مسائل روز استان و کشور برشمرد، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‎های ما در خصوص پاسداشت مدافعان سلامت، طرح دیوارنگاره بود که توسط هنرمندان جوان در استان ایده‌پردازی، طراحی و اجرا شد، در این طرح از اعضای کادر درمان و پرسنلی که در بیمارستان‎های بوعلی و ولایت مشغول خدمت‌رسانی هستند عکاسی شده و مراحل تنظیم و چاپ عکس انجام گردید، در فرآیند این طرح 2 هزار فریم عکس از همهٔ عزیزان فعال در حوزهٔ درمان تهیه شد که در آینده به آنان تقدیم می‌شود، هم‌چنین دیوارنگاره‎های بیمارستان‎های ولایت و بوعلی بخشی از این طرح است که رونمایی می‌شود و به یادگار از طرف هنرمندان باقی خواهد ماند.

 

هنر، راه برون‌داد رخدادهای اجتماعی است

فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: حوزه هنری به‌خوبی درک کرده که لازم است جهت برون‌داد رخدادهای اجتماعی فعالیت‌های هنری ارائه کند و بغض‌های در گلو ماندهٔ مردم داغدار و زحمات فراوان مدافعان سلامت را تدبیری فرهنگی هنری کند.

وی نگاه سلامت محور و توجه حوزه هنری به مباحث فرهنگی و هنری در قالب دیوارنگاره را پشتیبان خوبی برای ارتقای سطح سلامت جامعه قلمداد کرد و افزود: به حوزه هنری پیشنهاد می‌کنم برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا کلیپ‌هایی با تصاویر درگذشتگان و جانباختگان تهیه کند تا در دورهٔ ممنوعیت عزاداری و سوگواری مرهمی بر زخم‌های این عزیزان باشد.

 

توجه هنرمندان به کادر درمان ستودنی است

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در ادامهٔ این جلسه گفت: توجه به حقوق مادی و معنوی مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران نیازمند همدلی و همراهی همهٔ ارکان جامعه است، زیرا این قشر به عشق مردم، نظام و انقلاب به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند.

وی یادآور شد: فعالیت هنرمندان در توجه به جامعهٔ درمانی به‌ویژه افتتاح این دیوارنگاره اثرات مثبتی برای روحیهٔ پزشکان و مددکاران است که با وجود مخاطرات بی‌شمار، همواره برای سلامت جامعه از خودگذشتگی کرده‎اند و اطمینان داریم زمانی‌که کادر درمان به این دیوارنگاره نگاه می‌‎کنند انرژی مثبت آن به خانواده‌ها راه پیدا می‌کند و قطعاً این حرکت فرهنگی در حافظهٔ تاریخی ما به یادگار خواهد ماند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پایان این مراسم از دیوارنگارهٔ نبض جهاد، پاسداشت جهاد عظیم شهدا و مدافعان سلامت در بیمارستان ولایت رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول