اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

هیچ ساخت و سازی در حریم دریاچه اوان انجام نمی‌شود/ طرح گردشگری از دریاچه فاصله دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بنا نیست در حاشیهٔ دریاچهٔ اوان هیچ‌گونه ساخت و سازی انجام شود و مکانی که به این منظور به سرمایه‌گذار واگذار شده در طی فرآیند قانونی انجام شده، خارج از حریم دریاچه بوده و از نظر ارتفاع و بعد مسافت نیز چند صد متر با دریاچه فاصله دارد.

هیچ ساخت و سازی در حریم دریاچه اوان انجام نمی‌شود/ طرح گردشگری از دریاچه فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که خبر از اعتراضات جمعی از فعالین محیط زیست و مردم محلی الموت قزوین به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیهٔ دریاچهٔ اوان می‌داد و عنوان می‌کرد پیمانکار پروژه با اخذ مجوزهایی قصد دارد این زمین‌ها را قطعه‌بندی کرده و اقدام به ساخت هتل و مجتمع در آن‌ها کند و به‌نوعی تملک این زمین‌ها که اراضی ملی نیز محسوب می‌شوند را در اختیار گرفته که پس از قطعه‌بندی، آن‌ها را با هزینه‌های هنگفت به متقاضیان بفروشد.

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با این موضوع گفت: هیچ نوع اتفاق غیرقانونی در این منطقه رخ نداده و سرمایه‌گذار با رعایت تشریفات انتخاب شده است، واگذاری زمین به وی نیز در قالب قراردادهای اجارهٔ واگذاری از طریق مراجع ذیصلاح انجام شده است، ضمن این‌که کلیهٔ مجوزها و مصوبات لازم اخذ شده و فرآیند قانونی خود را طی می‌کند.

وی افزود: ما روز گذشته با حضور نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، رئیس شورای روستا و جمعی از معتمدین روستا جلسه‌ای داشتیم و سوءتفاهمات پیش آمده در این موضوع را برطرف کردیم.

خزائلی اظهار کرد: نکتهٔ حائز اهمیت این است که بنا نیست در حاشیهٔ این دریاچه هیچ‌گونه ساخت و سازی انجام شود و مکانی که به این منظور به سرمایه‌گذار واگذار شده در طی فرآیند قانونی انجام شده، خارج از حریم دریاچه بوده و از نظر ارتفاع و بعد مسافت نیز چند صد متر با دریاچه فاصله دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در ادامه عنوان کرد: زمین واگذار شده دولتی بوده و جزو اراضی ملی محسوب می‌شود که در قالب قراردادهای اجاره واگذار شده، سرمایه‌گذار نیز طی فرآیند قانونی از طریق فراخوان انتخاب شده است، ضمن این‌که انتخاب سرمایه‌گذار صرفاً به عهدهٔ یک دستگاه نیست و چندین دستگاه در این جریان نقش دارند و مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی در انتخاب سرمایه‌گذار دخیل بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دریاچهٔ اوان هشتادمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار دارد. این دریاچه در محدودهٔ منطقهٔ حفاظت شدهٔ الموت شرقی استان قزوین قرار واقع شده و در 75 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول