اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تقدیر ویژه معاون وزیر از عملکرد کهگیلویه و بویراحمد مقابل کرونا/جان‌بابایی: موفق‌تر از استان‌های بزرگ بوده‌اید

معاون وزیر بهداشت از عملکرد کهگیلویه و بویراحمد مقابل کرونا به صورت ویژه تقدیر کرد.

تقدیر ویژه معاون وزیر از عملکرد کهگیلویه و بویراحمد مقابل کرونا/جان‌بابایی: موفق‌تر از استان‌های بزرگ بوده‌اید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قاسم جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت و درمان در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان شما استانی موفق‌تر در زمینه مقابله با ویروس کرونا بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد عقب ‌ماندگی‌های این استان باید اصلاح شود و قول می‌دهیم امروز بعد از ظهر نتیجه سفر را اعلام کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: استان شما یک استان با دانشگاه نوپا بوده و قابل مقایسه با دیگران نیست همه استانها را رفته‌ایم هماهنگی و دلسوزی که در تیم اجرایی استان از استاندار گرفته تا پایین در جاهای دیگر کمتر دیده شده که این هماهنگی بسیار تعیین کننده بوده است.

وی گفت: گاهی دانشگاه بزرگتر و استان پهناورتر داریم اما به اندازه شما موفق نبوده‌اند نیروی انسانی بیشتر کمک می‌کند و تلاش و تعهد افراد است که مقابله با ویروس را کارآمد تر می‌کند.

این معاون وزیر گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای حداقلی اما با مدیریت در سایه تعهد دارد استان از نظر ظرفیت‌ها و بسترها کمبود دارد و تراکم جمعیتی بالایی داشته و میزان تخت و آی‌.سی‌.یو و امکانات آن از میانگین کشوری پایین تر است.

وی ادامه داد: همه پیک‌ها با عوامل اجتماعی مثل مسافرت‌ها و مراسم‌های عروسی و عزا ارتباط داشت هر جا که پیک اتفاق می‌افتد قبل از آن عوامل اجتماعی صورت گرفته است.

این معاون وزیر گفت: استان شما یک پیک در مهر و آبان داشت و الان نیز یک پیک دیگر را تجربه می کند وضعیت شما خوب است و با این روند شاهد کاهش ابتلا خواهیم بود.

جان‌بابایی افزود: تقریباً الان حداکثر ظرفیت بیمارستان های شما برای کرونا استفاده می‌شود شما نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بستری داشته‌اید و بر عکس فوتی های شما کمتر از میانگین کشوری بوده است مراجعه به بیمارستانهای شما هم زیادتر از کشور بوده و درصد کشندگی بستری شما از میانگین کشوری بسیار کمتر بوده که عملکردی قابل تقدیر است.

وی گفت: در میزان درصد کشندگی در کل مراجعین از میانگین کشوری پایین تر هستید و این دستاوردها به سادگی به دست نیامده است.

جان‌بابایی تاکید کرد: هر مرگی دیگر قابل جبران است و یک خانواده را متاثر می‌کند شما در این زمینه دستاورد خوبی داشته اید و مشکلات روحی و روانی کمتری در سطح جامعه خود در آینده خواهید داشت.

وی گفت: اگر مرگ و میرها را پی‌گیری کنیم نشانه این است که کارآمد بوده‌اید خدمت بزرگی به مردم استان کرده‌اید و به عنوان مهمترین عامل و شاخص در عملکرد‌ها همین میزان کم مرگ و میر محسوب می‌شود.

این معاون وزیر ادامه داد: اگر بتوانیم مرگ و میر را کاهش دهیم نشانه این است که کارآمد بوده ایم در پیک بستری های شما بسیار بالا بوده ولی همیشه از میانگین کشوری فوتی‌های شما کمتر بوده و بدحالان شما کمتر از میانگین کشوری بوده چرا که در بیماریابی و تشخیص خوب عمل کرده‌اید.

وی گفت: میزان فوتی‌های شما نسبت به جمعیت از بهترین استانها بوده‌ شما در مقایسه با استان گیلان خیلی موفق تر عمل کرده اید مرگ و میر شما نزدیک به یک سوم کشور بوده هر چند گیلان برای مثال فقط یک پیک را تجربه کرده ولی شما با بستری و بیماریابی کنترل خوبی برای جلوگیری از مرگ و میرها داشته‌اید.

جان‌بابایی ادامه داد: از عوامل مرگ و میر سن و بار بیماری است شما در بار سنگین بیماری مرگ و میر کمتری داشته‌اید تراکم جمعیت شما نزدیک به خط وسط است اما فوتی های شما علی‌رغم پراکندگی و تراکم بالای جمعیت کمتر از سطح کشور بوده است.

این مسئول در وزارت بهداشت گفت: در بیماریابی در خط وسط کشور هستید و آلودگی و مبتلای زیادی داشته‌اید اما مرگ و میر کمتر بوده است در چاقی جز استان‌های میانه کشور هستید و در دیابت هم چنین وضعیتی دارید اما با وجود چاقی و دیابت در مرگ‌ها هم شاخص شما نسبت به کشور بهتر است.

معاون وزیر بهداشت گفت: با زحماتی که متقبل شده اید دستاورد بزرگی بوده که این دستاورد را به رئیس‌جمهور هم گزارش می‌کنیم.

جان‌بابایی افزود: مشکلاتی که استاندار گفت در دستور کار قرار می دهیم و وظیفه داریم استانی که بعضی عقب ماندگی ها را دارد جبران کنیم چرا که عملکرد بسیار خوبی در مقابله با ویروس داشته‌اید در زمینه پرسنل هم قضیه را پیگیری می‌کنیم سعی خواهیم کرد بیمارستان‌های شما تجهیز شوند بیمارستان گچساران ۱۳۰ تخت دارد باید سی تی اسکن داشته باشد و برای تجهیز کلینیک هم اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: شهر دهدشت قدمت و جمعیت زیاد دارد اما در زمینه تجهیزات عقب مانده است که این موضوع را پیگیری می‌کنیم تجهیزات مرکز بستر درمانی لنده را تامین خواهد کرد در واکسیناسیون استان شما را نیز بیشتر دیده ایم اما به دلیل زلزله سی‌سخت و مشکلات دیگر این موضوع افزایش واکسن را نیز پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول