اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کمبود تخت؛ درد لاعلاج بیمارستان دهدشت

بیمارستان دهدشت به عنوان تنها مرکز خدمات درمانی سه شهرستان اگرچه سعی در بهبود حال بیماران دارد اما خود حال و روز خوشی ندارد.

کمبود تخت؛ درد لاعلاج بیمارستان دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، بیمارستان امام خمینی دهدشت به عنوان تنها مرکز درمانی سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده را پوشش می‌دهد.

کمبود تخت بیمارستانی یکی از مشکلات اساسی در ساختار بهداشتی و درمانی شهرستان است و با گذشت سال‌ها توسعه بیمارستان در حد حرف و شعار مانده است.

کهگیلویه با وجود گستردگی که خود دارد به شهرستان‌های منفک شده نیز خدمات می‌دهد با این حال تنها 230 تخت بیمارستانی دارد که جوابگوی نیاز نیست.

سرانه تخت بیمارستانی در دهدشت به ازای هر یکهزار نفر کمتر از یک تخت است این در حالی است که تا رسیدن به نرم استاندارد باید تعداد تخت‌های موجود 2 برابر شود.

کمبود تخت و مشکلات اساسی در حوزه درمان در شرایط کرونا بیش از پیش نمایان شد؛ در روزهایی که پیک‌های کرونا شدت گرفته و نمودار بستری‌ها لحظه‌ای صعود می‌کند تکمیل ظرفیت پذیرش در بیمارستان دهدشت مراقبت از بیماران را به راهروها کشاند و عمق توزیع نامتوازن بیمارستانی را فریاد می‌زد.

 

توسعه زیر ساخت‌های موجود و ساخت بیمارستان جدید می‌تواند بخشی از نیازهای درمانی این شهرستان‌ها رار فع کند که یک اقدام مهم در این زمینه می‌تواند ایجاد بیمارستان تأمین اجتماعی باشد.

قاسم جان‌بابایی روز سه شنبه هشتم اردیبهشت در بازدید از بیمارستان دهدشت اظهار داشت: احداث فاز 2بیمارستان به عنوان مطالبه مهم مردم را پیگییر خواهم کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در گذشته نگاه توسعه‌ای به بیمارستان این شهرستان نشده و با وجود جمعیت بالای تحت پوشش تنها یک بیمارستان احداث شده بود.

وی ادامه داد: البته در طرح تحول سلامت اقداماتی از قبیل توسعه تخت‌ها، هتلینگ و تعریف کلینیک تخصصی انجام گرفت با این حال دهدشت نسبت به سایر شهرستان‌های استان در زمینه مراکز درمانی عقب مانده است.

این مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه احداث فاز 2 بیمارستان در گذشته تعریف شده بود، افزود: پیگیری این مورد را به عنوان مهمترین کارها در دستور کار قرار خواهم داد.

 

جان بابایی با بیان اینکه صحبت‌های اولیه با سازمان تأمین اجتماعی در خصوص احداث این بیمارستان انجام شده است، افزود: پیشنهاد دارم در محوطه همین بیمارستان فاز 2 احداث شود.

فرماندار کهگیلویه نیز در نشست با معاون درمان وزیر بهداشت گفت:باید قبول کرد که ضرورت توسعه و نوسازی بیمارستانی در کهگیلویه بیش از هر زمانی احساس می‌شود .

دارا کریمی‌نژاد گفت: تنها بیمارستان شهرستان های کهگیلویه ، چرام و لنده رنجی فراتر از کرونا در توسعه نامتوازن بیمارستانی متحمل است.

  وی با بیان اینکه توسعه بیمارستانی در استان  نامتوازن است تصریح کرد :  در عین حال که سه شهرستان از یک بیمارستان خدمات دریافت میکنند و برای درمان های مهمتر مجبورند به شهرستان ها و استان های مجاور مراجعه کنند  ، دو شهرستان ده بیمارستان  باشاخص بالاتر  تعداد تخت به جمعیت مواجه است

وی با تاکید بر ضرورت تقویت مرکز درمانی امام خمینی دهدشت به زیرساخت های تخصصی و فوق تخصصی تصریح کرد: با رسیدن این مرکز درمانی به سطحی از استاندارد و کیفیت مناسب خدمات درمانی فوق تخصصی از الام این مردم کاسته خواهد شد .

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول