اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نخستین شعبه ستاد مصلحین در مساجد کرمانشاه افتتاح شد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در مراسم افتتاح نخستین شعبه ستاد مصلحین در مساجد استان، باری دیگر بر حل اختلافات از طریق سازش تاکید کرد.

نخستین شعبه ستاد مصلحین در مساجد کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اولین شعبه ستاد مصلحین در مساجد استان امروز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد حضرت علی‌اکبر (ع) شهرک فدک کرمانشاه با حضور بزرگان و ریش‌سفیدان افتتاح شد.

پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم سازش را یکی از مهمترین برنامه‌های قوه‌قضائیه  و از تاکیدات رئیس قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق سخن رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم آسان کند این است که از اختلافات فاصله بگیریم و اختلافات را به سازش بکشانیم چرا که اختلاف منشا آشفتگی است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از هر برنامه سازشی، افزود: هر پرونده‌ای که به دادگستری وارد می‌شود، می‌تواند منجر به سازش شود، بنابراین برنامه مدیریتی دادگستری استان کرمانشاه در این راستا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مهمترین کار دستگاه قضائی در این استان ایجاد آرامش در زندگی مردم بوده و مردم باید به فراهم شدن محیطی آرام برای جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین (ع) پاداش مصلح را بسان پاداش مجاهدت در راه خدا عنوان کرد و گفت: سخن خداوند و ائمه معصومین بر پایه ایجاد مصالحه است، همانطور که در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر آمده که از صلحی که دشمن تو را به آن خواند اگر رضایت خدا در آن باشد روی متاب، زیرا برای سربازان تو آرامش ایجاد می‌کند.

توسلی‌زاده با بیان اینکه باید از توصیه دینی تبعیت کرده و از ایجاد اختلاف جلوگیری شود، افزود: اختلاف هزینه‌های فراوان مادی و معنوی را بر جامعه و مردم تحمیل می‌کند، زیرا که صدور حکم ریشه اختلاف را از بین نبرده و مصالحه اصل و منشأ اختلاف را از بین می‌برد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول