اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان اروپا توافق پسابرگزیت با بریتانیا را تصویب کرد

پارلمان اروپا با اکثریت قاطع، توافقی درخصوص روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت را تصویب کرد.

پارلمان اروپا توافق پسابرگزیت با بریتانیا را تصویب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان اروپا توافق پسابرگزیت جهت تنظیم روابط انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را با اکثریت قاطع تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مقامات بروکسل روز چهارشنبه اعلام کردند این توافق با ۶۶۰ رأی موافق و 5 رأی مخالف به تصویب پارلمان اروپا رسیده است.

«اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا در پیامی توئیتری از تصویب این توافق استقبال کرده و نوشت: «"توافق تجارت و همکاری" شراکت نزدیک با بریتانیا را پایه‌ریزی می‌کند».

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز با اشاره به اینکه بریتانیا «دوست و شریک» اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند گفت، تصویب توافق پسابرگزیت، «گام بلندی رو به جلو» در روابط دوجانبه و به‌طور موثری گشاینده «عصری جدید» خواهد بود.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز در پیامی توئیتری نوشت: «اکنون زمان دنبال کردن روابطی جدید میان اتحادیه اروپا و یک بریتانیای جهانی‌تر است».

بریتانیا از دی ماه سال ۹۸ از اتحادیه اروپا خارج شده و پس از نزدیک به یک سال دوره انتقالی، این کشور به طور رسمی برگزیت را به اجرا گذاشت.

توافق بر سر روابط پسابرگزیت میان لندن و بروکسل ظرف ماه‌های گذشته با جنجال‌ها و اختلافاتی همراه شده است اما در نهایت طرفین بر سر آن تفاهم کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول