اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

متفکر آزاد: وزیر خارجه بداند امنیت، کالای مذاکره‌ای نیست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: آقای ظریف که به فرماندهان میدان از جمله شهید سلیمانی انتقاد می‌‌کند باید بداند امنیت، کالای مذاکره‌ای نیست که ایشان توقع داشته باشد در مذاکرات در اختیار وی باشد تا آن را هزینه کند.

متفکر آزاد: وزیر خارجه بداند امنیت، کالای مذاکره‌ای نیست

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر ظریف گفت: آقای ظریف که به فرماندهان میدان انتقاد می‌کند باید بداند که امنیت کالای مذاکره‌ای نیست که ایشان توقع دارد در اختیار داشته باشد تا بر سر آن معامله کند.

وی افزود: آنچه که در سال‌های قبل ما شاهد آن بودیم به خوبی نشان می‌دهد که شهید سلیمانی دیپلمات‌تر بوده و فهم دیپلماسی وی به مراتب قوی‌تر بوده، شهید سلیمانی می‌دانسته که امنیت کالای مذاکره‌ای نیست و آن را نباید در سبد معامله گذاشت.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: شاهکار و عمق فهم دیپلماسی که شهید سلیمانی آن را به نمایش می‌گذارد نشان می‌دهد که میدان نسبت به دیپلماسی علم و آگاهی کامل داد.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: هنر دیگر شهید سلیمانی این بود که معادلات منطقه را در عرصه میدان و دیپلماسی به نحوی به هم تنیده بود که توانست خروجی آن غده چرکینی به نام داعش را از منطقه حذف کند که این غده چرکین را میدان و دیپلماسی آمریکا با هم ایجاد کرده بود.

وی افزود: دیپلماسی اهل میدان ما توانست دیپلماسی و میدان طرف مقابل را از گردونه خارج کند و در این راستا هنرمندانه توانست که با دیپلماسی میدان روسیه را نیز در ماجرای مقابله با داعش وارد کند و از آن برای حذف دشمن خونی استفاده کند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: ادعای رفاقت که آقای ظریف با شهید سلیمانی که با رفتار نارفیقانه‌اش با این شهید بزرگوار قابل جمع نیست، اگر امروز شهید سلیمانی در جمع ما حاضر بود و می‌توانست پاسخ حرف‌های ظریف را بدهد باز هم وی می‌توانست این حرف‌ها را بزند.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: تلاش مذبوحانه عده‌ای برای بهره‌برداری انتخاباتی از فضای پیش آمده نشان از خالی بودن دستشان در دوگانه کارآمدی و ناکارآمدی دارد؛ چراکه امروز مردم منتظر چهره‌های کارآمد هستند.

وی افزود: از کسی که ادعای دیپلمات بودن دارد بعید است که روابط جمهوری اسلامی ایران را با هم‌پیمانانش به مخاطره بیندازد و در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانشان در برابر ما صف‌آرایی کرده‌اند، صحبت کردن یک دیپلمات علیه هم‌پیمانان حتی اگر هم‌پیمانان ما ایدئولوژیک هم نباشند و این هم پیمانی بر اساس منافع نیز باشد به دور از اصول و قواعد دیپلماسی و عقلانیت حکمرانی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول