اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز تحویل اسناد 15 هزار خانه به مردم

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت‌: بالغ بر ۱۵هزار واحد خانوار پس از طی مراحل اداری و تکمیل پرونده اسناد عرصه خود را دریافت خواهند کرد.

آغاز تحویل اسناد 15 هزار خانه به مردم

خبرگزاری فارس از پاکدشت: برای واگذاری اراضی مستثنیات قراء پنجگانه به مردم براساس دستور مقام معظم رهبری با ابطال موقوفه به مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تحویل اسناد تک برگ به مردم رسماً آغاز شد.

در همین رابطه مجید نوعی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بالغ بر ۱۵هزار واحد خانوار پس از طی مراحل اداری و تکمیل پرونده اسناد عرصه خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: ما عمدتاً با مردم که در آپارتمان‌ها سکونت دارند تعامل داریم تا بتوانیم به آن‌ها کمک کرده و اعداد و ارقامی که در خبرهای غیر رسمی منعکس می شود صحت ندارد.

تخفیف به مردم داده می‌شود

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان درباره نحوه کارشناسی برای قیمت‌گذاری عنوان کرد: طبق ضوابط و براساس نظریه کارشناسی مناطق و در نظر گرفتن همه جوانب ۷۵درصد تخفیف مالکان اعیانی که با اوقاف ارتباط داشتند سند عرصه صادر و در غیر این صورت تخفیف ۵۰ درصدی شامل حال آن‌ها می‌شود.

نوعی صدور اسناد و تحویل آن به مردم را اقدامی بی‌سابقه در کشور دانست و مطرح کرد: زمانی که سند به نام مالک باشد امکان خرید و فروش راحت‌تر شده و سوءاستفاده‌های احتمالی نیز کاهش یافته و مردم کمتر به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی درهمین رابطه بیان کرد: برای یک واحد آپارتمان ۸۰ متری مبلغی بالغ بر ۶ میلیون تومان از مالکان دریافت و دیگر اعداد و ارقام اعلامی به طور غیررسمی مورد تأیید بنیاد مستضفان انقلاب اسلامی نیست.

اسناد با نازل‌ترین قیمت به مردم واگذار می‌شود

حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه پاکدشت این اقدام را به نفع مردم عنوان کرد و گفت: اخبار کذب و دروغ که از سر بی‌اطلاعی بوده و باید از نزدیک دید که چه اقدامی انجام می‌شود. 

وی درباره شایعات مطروحه در سطح شهرستان تصریح کرد: اسنادی که امروز به مردم واگذارشده حداکثر به مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که برخی خانواده‌ها به صلاحدید می‌توانند طی دوسال این پول را پرداخت کنند.

امام جمعه پاکدشت در همین رابطه ادامه داد: چندسال پیش اقداماتی در این رابطه انجام گرفت که مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز بود و پس از ابطال اسناد اوقاف قسمتی از اراضی متعلق به کشاورزها بوده و بخشی هم جزو مستثنیات بنیاد مستضعفان است که با نازل‌ترین قیمت به مردم واگذار می‌شود.

پس‌ از سال‌ها احساس مالکیت می‌کنیم

شهروندان پاکدشتی با اعلام رضایت از اقدامات امام جمعه و بنیاد مستضعفان پس از دریافت اسناد خود عنوان می‌کردند پس از سال‌ها سکونت در خانه خود اکنون احساس مالکیت داشته و صاحب سند شده و از مزایای آن استفاده میکنیم.

به گزارش فارس، براساس نظریه قوه قضاییه و تأیید مقام معظم رهبری در دی ماه سال ۱۳۹۶ اسناد موقوفه اراضی قراء پنجگانه پاکدشت باطل شد.

انتهای پیام/پ/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول