اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اقدام جالب FINA برای شیرجه‌روها/ نظرپور: شیرجه بیزینس شده است

مربی تیم ملی شیرجه گفت: این روزها شیرجه برای بسیاری از کشورها به یک بیزینس تبدیل شده است.

اقدام جالب FINA برای شیرجه‌روها/ نظرپور: شیرجه بیزینس شده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی شیرجه ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی شیرجه و انتخابی المپیک عازم ژاپن شد. مجتبی ولی‌پور و حمید کریمی دو شیرجه روی اعزامی ایران به این مسابقات هستند تا علاوه بر رقابت با حریفان خود برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند. مجتبی ولی‌پور اولین نماینده ایران در این مسابقات روز سوم (13 اردیبهشت 1400) در سکوی 10 متر با رقبای خود به رقابت خواهد پرداخت.

شهنام نظرپور، مربی تیم ملی شیرجه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط شیرجه‌روهای ایرانی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: در این مسابقات من و حمید کریمی از طرف فدراسیون اعزام شدیم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. هفته گذشته رکوردگیری کردیم و شرایط خوب بود. رکورد شیرجه روهای ایران به رقبا نزدیک بود و این موضوع برای ما امیدوار کننده است. حالا همه چیز به روز مسابقه که بار روانی زیادی روی ورزشکاران نباشد. 

وی درمورد برگزاری تمرینات در شرایط کرونایی گفت: مشکل خاصی برای ما وجود نداشت. تعداد شناگران حاضر در تمرینات کم بود و ما هم که تنها دو شیرجه رو داشتیم و استخر خلوت بود. خودمان هم در این مدت همه چیز را رعایت می کردیم و خوشبختانه در این مدت تمام تست ها هم منفی بود.  

مربی تیم ملی شیرجه در پاسخ به این سوال که اختلاف شیرجه روهای کشورمان با رقبا چقدر است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است در رکوردگیری که کردیم اختلاف ها بسیار ناچیز بود. در مسابقات انتخابی المپیک اینقدر بار روانی بالا است که حتی قهرمانان جهان هم گاهی دچار مشکل می شوند. اگر ورزشکاران ما بتوانند عملکرد تمرینی خود را تکرار کنند فکر می کنم شرایط برای ما خوب باشد. 

نظرپور با اشاره به حمایت های فدراسیون از تیم ملی شیرجه، تصریح کرد: همین که فدارسیون در شرایط سخت کرونایی توانست استخر را برای ملی پوشان باز کند بسیار خوب بود. از طرفی اعزام تیم ها به مسابقات هم بسیار سخت شده است و ژاپن به عنوان میزبان المپیک سخت گیری بیشتری هم دارد. ما تعهدهای سنگینی را امضا کردیم تا بتوانیم به مسابقات اعزام شویم. فدراسیون حمایت خوبی از ما داشت و امیدوارم بتوانیم جواب اعتماد مسئولان را بدهیم. 

مربی تیم ملی شیرجه ادامه داد: فدراسیون جهانی (FINA) نرم افزاری را تعیین کرده بود و ما باید هر روز شرایط جسمی خود را در آن ثبت می کردیم. هر روز باید درجه تب، علائم و ... را در آن نرم افزار ثبت می کردیم و مسئولان فدراسیون جهانی آن را بررسی می کردند. با این اقدام دیگر در ژاپن دوران قرنطینه را سپری نخواهیم کرد، اما بازهم هر 72 ساعت باید تست کرونا بدهیم. 

وی درخصوص شرایط حریفان در این مسابقات، عنوان کرد: همه کشورها در حال سرمایه گذاری هستند. برخی رشته ها مثل شیرجه خیلی جای کار دارند و به همین دلیل چند کشور سرآمد شده اند و از حالا به صورت صنعت در حال سرمایه گذاری در این رشته هستند. آنها کمپ های بزرگی می سازند و از شیرجه روهای سایر کشورها میزبانی می کنند که این یک بیزینس محسوب می شود. هر 52 کشوری که در مسابقات حاضر می شوند مدعی هستند، چون سرمایه گذاری خوبی داشتند.

نظرپور در پاسخ به این سوال که چند درصد می توانیم به کسب سهمیه المپیک امیدوار باشیم، گفت: اگر شیرجه روهای ما بتوانند خودشان باشند و بدون استرس روی تخته حاضر شوند کسب سهمیه دور از دسترس نیست. امیدوار هستیم که بتوانیم برای نخستین بار طلسم را شکسته و سهمیه المپیک را به دست بیاوریم. 

جام جهانی و رقابت‌های انتخابی المپیک شیرجه 11 تا 17 اردیبهشت سال 1400 به میزبانی شهر توکیو برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول