اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

متناسب سازی محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با انتقاد از تناقض های مطرح شده در سطح ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: متناسب سازی محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی یک اصل مهم است و باید توسط مسؤولان پیگیری و عملیاتی شود.

متناسب سازی محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی پور در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که محدودیت ها و ممنوعیت های در شرایط قرمز کرونایی قم به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان ابلاغ شده است خاطر نشان کرد: اگرچه نظارت های کرونایی در استان ادامه دارد، اما باید اذعان داشت که برخی تناقض گویی ها در سطح ملی مانند تطعیل بودن یا نبودن نمازهای جماعت در مساجد می تواند دردسرساز باشد.

وی اضافه کرد: به هر حال ۱۴ ماه از شیوع کرونا گذشته و برخی از مردم خسته شده و البته برخی فرآیندها نیز فرسایشی شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط امروزی، برخی محدودیت ها و تعطیلی ها جواب نمی دهد و چه بسا سبب سوق داده شدن مردم به نافرمانی باشد.

عالی پور با بیان این که باید حرفی بزنیم که مردم بپذیرند یادآور شد: عقبه فکری دانشگاه علوم پزشکی استان باید قوی تر عمل کند، ضمن آن که در شرایط فعلی نیاز به تجدید نظر در محدودیت ها و ممنوعیت ها متناسب با شرایط بومی استان هستیم.

وی افزود: برخی از مردم می پرسند چرا در قم سخت گیری می شود، اما در مشهد خبری نیست، ضمن آن که پیش از این به مردم گفته ایم که می توانند با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، در برخی برنامه ها حضور داشته باشند، اما در حال حاضر و در شرایط قرمز کرونایی به آنان می فهمانیم که همچنان باید محدودیت ها و تعطیلی ها را پذیرا باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین ابراز امیدواری کرد که طرح این گونه مباحث، سبب سامان یافتن و متناسب سازی محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی بر اساس شرایط بومی هر استان شود.

در عین حال در ادامه این نشست، بهرام سرمست به عنوان استاندار قم با ابراز تعجب از برخی اظهار نظرهای معاون هماهنگی امور زائرین خود تصریح کرد: باید توجه داشت که هرگونه تجدید نظر در حوزه سلامت، مربوط به خود حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در واکنش به سخنان عالی پور اذعان کرد: تردیدی نیست که اگر اعضای ستاد مدیریت بحران و ستاد استانی مبارزه با کرونا به مبارزه جدی با این بیماری اعتقاد قلبی نداشته باشند، قطعا به جایی نخواهیم رسید.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان این که بسیاری از شیوه نامه ها و دستورالعمل های ابلاغ شده ربطی به دانشگاه های علوم پزشکی ندارد یادآور شد: این ابلاغ ها از سوی ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا انجام می شود و دستگاه های اجرایی طبق روال همیشگی موظّف به تبعیت از آن هستند.

سیامک محبی افزود: به هر حال نباید بحث ها طوری مطرح شود که مردم فکر کنند همه محدودیت ها و ممنوعیت ها، خواسته دانشگاه های علوم پزشکی استان هاست، در حالی که این گونه نیست.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول