اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تعیین تکلیف یک میلیون پرونده ثبت اسناد تا پایان سال

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گرگان از تعیین تکلیف یک میلیون پرونده اجرائیات ثبت اسناد تا پایان سال جاری خبر داد.

تعیین تکلیف یک میلیون پرونده ثبت اسناد تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی اقبال، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گرگان از تعیین تکلیف یک میلیون پرونده اجرائیات ثبت اسناد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در اجرائیات ثبت در مجموع ۶۰ سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده خاک می‌خورده است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در پرونده‌های اجرایی تا وقتی طرفین پرونده مراجعه نکنند، اقدامی نمی‌شود؛ اما سال گذشته با دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از این تعداد ۵۸۰ هزار را مختومه کردیم و مابقی تا پایان امسال مختومه می‌شود.

وی افزود: در گلستان نیز ۲۲ هزار پرونده اجرایی داریم که بخش عمده آن مربوط به بانک هاست و از آن‌ها می‌خواهیم زودتر برای تعیین تکلیف اقدام کنند.

اقبال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل اسناد عادی گفت: به راحتی می‌توان ادعا کرد ریشه مشکلات در ۷۰ درصد پرونده‌های حقوقی محاکم کشور اسناد عادیست.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون سند ثبت شده است که ۸ میلیون آن وکالتی است که زنگ خطر است. وکالت حتی بلاعزل آن به محض فوت یکی از طرفین از اعتبار ساقط می‌شود و باید در دادگاه اثبات مالکیت طرح شود.

اقبال از تلاش برای عملیاتی کردن سامانه بنگاه‌های معاملات در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه به محض انجام معامله افراد برای ثبت باید به دفاتر ثبت مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم با اشاره به نقش دادگستری و اجرائیات ثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: وصول معوقات بانکی در اجرائیات ثبت از یکسو و کمک به تسهیل برای توسعه واحد‌های تولیدی دو کارکرد متناقض دارند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: استان گلستان به وحدت مشهور است و همین وحدت سبب مشارکت و تعامل بین مسئولان هم شده است و از هیچ کمک و همراهی برای رفع مشکلات در مسیر خدمت رسانی دریغ نمی‌کنیم.

امروز محمدتقی رضاییان به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان معرفی و از زحمات حمید کشاورز مدیر سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول