اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

قرادادهای موقت، جدی‌ترین مشکل جامعه کارگری/گرانی‌ها نفس کارگران را به شماره انداخته

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد قراردادهای موقت کار را از مهمترین مشکل جامعه کارگری دانست و گفت: کارگران شاغل در واحدهای مختلف به دلیل وجود قراردادهای موقت، امنیت شغلی ندارند.

قرادادهای موقت، جدی‌ترین مشکل جامعه کارگری/گرانی‌ها نفس کارگران را به شماره انداخته

علی محمد دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به دستمزد پایین، وضعیت دارو و درمان، بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش ریال اظهار کرد: کارگران به عنوان سرمایه انسانی برای استان یزد به شمار می‌روند که حمایت از آنها و برطرف کردن مشکلات و چالش‌های جامعه کارگری می‌تواند در رفع مشکلات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز موثر باشد.

وی توجه به شعار سال را ضروری دانست و افزود: اگر امنیت شغلی، معیشت و دغدغه کارگران بخش‌های مختلف جامعه رفع شود می‌توان از ظرفیت‌های جامعه کارگری برای رشد و توسعه و حل مشکلات هم بهره برد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد با بیان این‌که معیشت و امنیت شغلی کارگری از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: رونق تولید و اشتغال در گرو حل مشکلات کارگری است و امروز مشکلات جامعه کارگری قراردادهای موقت کار است که متاسفانه کارگران در این شرایط امنیت شغلی ندارند.

دهقانی با تاکید بر این‌که باید ماده ۷ قانون کار اصلاح و مشکلات معیشتی کارگران نیز حل شود تصریح کرد: حقوق سال ۱۴۰۰ مصوبه شورای عالی کار است و نسبت به سال گذشته بهتر شده اما متاسفانه به پای رشد تورم و تامین سبد هزینه خانوار نرسید و همچنان نارضایتی در بین کارگران وجود دارد.

وی با بیان این‌که حقوق کمتر از چهار میلیون تومان فقط نیمی از زندگی یک کارگر را تامین‌ می‌کند و سایر هزینه‌ها مانند اجاره‌خانه هم وجود دارد عنوان کرد: متاسفانه طی دو سال گذشته بیش از آن چیزی که باید جهش تولید داشته باشیم جهش قیمت کالاهای اساسی داشتیم که فشار به کارگران می‌آورد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با تاکید بر این‌که در این وضعیتی که به وجود آمده است بیشترین ضربه به جامعه کارگری وارد شده است ادامه داد: امنیت شغلی، بی توجهی به قانون کار، تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد و عدم رشد حقوق و دستمزد متناسب با تورم و سبد هزینه زندگی از جمله مشکلات همیشگی کارگران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد معدود هم کارگران حتی با قرارداد نانوشته مشغول به کارند و اگر قراردادی هم نوشته ‌شود به گونه‌ای تنظیم شده که کارفرما می‌تواند به صورت یک طرف آن را نقض کند.

انتهای پیام/ص/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول