اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ردصلاحیت گسترده طیف خاص سیاسی در شورای شهر یزد صحت ندارد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور شوراهای مجلس با بیان این‌که سیر رسیدگی به پرونده نامزدهای انتخابات شورای شهر یزد ادامه دارد، گفت: تاکنون نتایج اعلام نشده اما ادعای رد صلاحیت گسترده طیف خاصی از جریانات سیاسی صحت ندارد.

ردصلاحیت گسترده طیف خاص سیاسی در شورای شهر یزد صحت ندارد

محمد صالح جوکار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که تاکنون تکلیف تأیید یا رد صلاحیت متقاضیان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر یزد مشخص نشده است، اظهار کرد: بررسی تأیید صلاحیت یک فرایند قانونی دارد که باید طی شود اما همچنان سیر رسیدگی به پرونده نامزدها نیز ادامه دارد.

وی تأکید کرد: افرادی که به‌نوعی اسامی اشخاص را با نتیجه وضعیت صلاحیت آنان زودهنگام، بدون سندیت و اعلام رسمی هیئت‌های مربوطه اعلام می‌کنند، نه‌تنها خلاف شرع بلکه خلاف قانون نیز رفتار کرده‌اند و این خارج از حوزه اخلاق است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند فعلی بررسی وضعیت صلاحیت نامزدها و اینکه ملاک بررسی تأیید صلاحیت، گزارش مراجع ذی‌صلاح نظارتی بر اساس سوابق و شاخصه‌های اخلاقی، حقوقی، محکومیت و... افراد است بیان کرد: در حال حاضر هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت شهرستان‌ها نظر خودشان را اعلام کرده‌اند، افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شده‌اند یک مرحله دیگر فرصت قانونی دارند که در هیئت نظارت استان اعتراض خودشان را اعلام کنند و مرحله بعدی آن نیز هیئت نظارت مرکزی نظارت به شوراست که این مهم در هیئت مذکور نیز قابل‌پیگیری است. 

جوکار در ادامه تصریح کرد: اینکه ما در این مرحله پیش‌داوری کنیم که به طور قطع فلان شخصی به دلیل جناحی و حزبی بودن رد صلاحیت شده یا طیف خاصی از جریانات سیاسی به طور گسترده رد صلاحیت شده‌اند، صحت ندارد و اعلام قطعی صلاحیت نامزدها بعد از بررسی شکایات و اعتراضات خواهد بود.

البته در این مرحله نیز دلیل رد صلاحیت به طور کامل برای فرد رد شده تشریح می‌شود که امری محرمانه و غیر قابل‌انتشار و رسانه‌ای شدن است؛ مهمی که در آن فعالیت سیاسی اشخاص نقش و تأثیری ندارد و همین ارجاع بررسی صلاحیت به مراحل بالاتر نشان از عدم نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت افراد می باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور شوراهای مجلس با بیان این‌که انتخابات شورای اسلامی شهر برخلاف ریاست‌جمهوری به‌هیچ‌عنوان سیاسی نیست، عنوان داشت: حال این‌که بعضی از افراد رد صلاحیت شده این امر را ناشی از نگاه سیاسی هیئت‌های متعدد نظارتی عنوان کنند نیز پذیرفته شده نیست. چراکه یک نامزد رد صلاحیت شده در هر مرحله می‌تواند اعتراض خود را به هیئت نظارت یک رتبه بالاتر اعلام و از این طریق موارد را بررسی کند ضمن اینکه ملاک اصلی بررسی تأیید صلاحیت‌های افراد، گزارش مراجع ذی‌صلاح نظارتی بر اساس سوابق و شاخصه‌های اخلاقی، حقوقی، محکومیت و.. افراد می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت افراد در حق مردم شهر، حق‌الناسی است که باید بدان به طور ویژه و حساسی برخورد شود. اگر خدای‌نکرده حتی یک نقطه تاریک در زندگی فردی نادیده گرفته شود و وی کرسی مسئولیتی را اشغال کند آن‌وقت تمامی مشکلاتی که برای مردم ایجاد می‌شود یقیناً بر ضمه کسانی است که این مهم را در پرونده نادیده گرفته و عامل تضییع حقوق مردم شده‌اند.

از طرفی کسانیی که می‌خواهند اینجا حکم کنند نیز باید با صداقت و تقوا رفتار کنند تا خدای‌نکرده آبرو و حقی از نامزدی تضییع نشود و در این مهم نیز انحرافی پدید نیاید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول