اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدارهای جداگانه کاظم جلالی با معاونان وزیر خارجه روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در دیدارهای جداگانه با معاونان وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع منطقه غرب آسیا و همچنین تحولات افغانستان و حوزه قفقاز به گفت‌وگو پرداخت.

دیدارهای جداگانه کاظم جلالی با معاونان وزیر خارجه روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) هشتم اردیبهشت با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت و‌گو کرد.

در این ملاقات روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سوریه، کمیته قانون اساسی، روند آستانه، انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، اوضاع یمن و ابتکارهای ایران و روسیه برای تامین امنیت جمعی در خلیج فارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و همکاری‌های بین دو کشور در زمینه مسائل منطقه‌ای مورد بحث در شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله سوریه، یمن، لیبی، و حقوق بشر و ... تاکید و نسبت به استمرار تماس ها و دیدارهای خود در این خصوص ابراز تمایل کردند.

*  تبادل نظر جلالی با رودنکو در خصوص مسائل آسیای مرکزی و قفقاز 

به گزارش فارس، کاظم جلالی همچنین امروز (چهارشنبه) با «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی و قفقاز ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه، اوضاع افغانستان، تحولات منطقه آسیای مرکزی و قفقاز از جمله قره باغ، بلاروس و اوکراین به گفت وگو  پرداختند. 

طرفین همچنین بر ضرورت رایزنی و تعامل بین دو کشور در خصوص مسائل آسیای مرکزی و قفقاز و لزوم همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدارسیون روسیه در زمینه مقابله با تهدیدات موجود برای این حوزه از جمله خطر گسترش تروریسم و نفوذ آمریکا در منطقه تاکید کردند. 

در پایان  این دیدار، جلالی و رودنگو تمایل خود را نسبت به تداوم تماس ها و دیدارها در خصوص مسائل منطقه اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول