اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشدید پرواز پهپادهای جاسوسی آمریکا نزدیک مرزهای روسیه در «کریمه»

رسانه‌ها از افزایش پرواز هواپیماها و پهپادهای تجسسی ارتش آمریکا نزدیک مرزهای روسیه خبر دادند.

تشدید پرواز پهپادهای جاسوسی آمریکا نزدیک مرزهای روسیه در «کریمه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها عصر چهارشنبه از پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا نزدیک مرزهای روسیه در دریای سیاه و کریمه خبر دادند.

 به‌نوشته وبگاه «پراودا» به نقل از حساب توییتری «فلایت ریدار» یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا از نوع «ای پی ۳ اریون» ویژه جنگال حوالی مرزهای روسیه در کریمه پرواز کرد.

این وبگاه  به نقل از منابع خود نوشته است که یک فروند پهپاد «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» و هواپیمای ضد زیر دریایی «پوسیدان» ارتش آمریکا نیز در عملیات آتی مشارکت خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته دو فروند پهپاد جاسوسی«آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا حوالی کریمه و جنوب روسیه رویت شدند. این در حالی است که هواپیماهای جاسوسی «آر سی ۱۳۵» نیروی هوایی انگلیس نیز در این منطقه مشاهده شد.

ناوگان اقیانوس آرام روسیه جمعه  گذشته اعلام کرد که برای دور کردن یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا، مجبور به اعزام جنگنده شده است. در  بیانیه نیروی دریایی روسیه آمده است که یک فروند جنگنده «میگ-۳۱»، هواپیمای جاسوسی استراتژیک «آرسی-۱۳۵» متعلق به آمریکا را بر فراز اقیانوس آرام و نزدیک سواحل کامچاتکا رهگیری کرده است.

هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰  پروازهای شناسایی خود را  نزدیک مرز روسیه تشدید کرده اند. مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو  نزدیک مرز این کشور ، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول