اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب زاده سوءاستفاده برخی کشورها از فناوری‌های نوین ارتباطی در راستای دروغ پراکنی علیه ایران را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه سوءاستفاده برخی کشورها از فناوری‌های نوین ارتباطی در جهت گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم کرد.

خطیب زاده سوءاستفاده برخی کشورها از فناوری‌های نوین ارتباطی در راستای دروغ پراکنی علیه ایران را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه طی سخنانی در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل از اقدام برخی کشورهای پیشرفته در فناوری های نوین ارتباطی در تحریف، جعل وقایع و واقعیت‌های سایر کشورها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد.

خطیب زاده که به صورت مجازی در چهل و سومین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل متحد  سخن می گفت، تاکید کرد: برخی کشورهای صنعتی از طریق فناوری‌های ارتباطی، چهره سایر کشورها را لکه دار می‌کنند و به منافع آن ها آسیب می‌رسانند. بر این اساس ضرورت دارد جامعه بین‌المللی به چنین وضعیت مضر و نامطلوبی توجه فوری کند. 

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه همچنین سوءاستفاده برخی کشورها از چنین فناوری‌هایی ارتباطی نوین در جهت  گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم کرد و آن را بدترین نوع استفاده از فناوری های اطلاعات خواند.

* وحدت جهانی، همبستگی و همکاری بین‌المللی برای از بین بردن اقدامات یکجانبه قهری از جمله تحریم‌های غیرقانونی

سعید خطیب زاده با اشاره به وضعیت اضطراری موجود ناشی از همه گیری کرونا تاکید کرد: در چنین شرایطی، متاسفانه  اقدامات یکجانبه قهری، از جمله تحریم‌های غیرقانونی، فشارهای اقتصادی، تجاری و مالی به تعدادی از کشورها تحمیل شده و این کشورها به دلیل تحریم‌های مختلف از جمله اقتصادی نمی‌توانند به طور موثر از جان شهروندان خود در مقابله با ویروس کرونا محافظت کنند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ایران خواستار وحدت جهانی، همبستگی و همکاری بین‌المللی برای از بین بردن اقدامات یکجانبه قهری از جمله تحریم‌های غیرقانونی شد و از کمیته اطلاعات سازمان ملل خواست  تا به تلاش‌های خود در جهت افزایش آگاهی بخشی در مورد تأثیر منفی اقدامات یکجانبه قهری و تحریم‌ها بر ظرفیت کشورهای آسیب دیده برای مقابله با  همه گیری کووید -۱۹ ادامه دهد.

سعید خطیب‌زاده از جو فعلی عدم تحمل و نفرت نسبت به اسلام و مسلمانان در برخی مناطق جهان که توسط رسانه‌های ضد مسلمان تحریک می‌شود و سخنان متعصبانه برخی از شخصیت‌های سیاسی در غرب ابراز نگرانی کرد و از این کمیته سازمان ملل خواست تا  تلاش های خود را در جهت احترام به همه فرهنگ‌ها، ادیان و تمدن ها ادامه دهد و توجهات را به پیامدهای جدی رشد اسلام هراسی جلب کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پایان از دبیرخانه سازمان ملل متحد در خواست کرد محصولات مختلف رسانه‌ای به تمام زبان های رسمی و زبان های غیر رسمی از جمله زبان فارسی که به عنوان ریشه اصلی فرهنگ و تمدن بزرگ و منبع تفاهم و همبستگی بین چندین ملت شناخته می‌شود، منتشر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول