اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

1200 نفر در حملات تروریستی سال‌های 2019 و 2020 در عراق کشته شدند

کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرد که در حملات تروریستی طی سال‌های 2019 و 2020 در عراق دستکم 1200 نفر کشته شدند.

1200 نفر در حملات تروریستی سال‌های 2019 و 2020 در عراق کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از اعضای کمیساریای حقوق بشر عراق امروز (چهارشنبه) آماری را در مورد تعداد قربانیان عراقی که در نتیجه عملیات تروریستی طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی کشته شده‌اند، اعلام کرد.

«علی البیاتی» در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم گفت: تروریسم برای هدف قرار دادن دوباره استان‌هایی که قبلا صحنه عملیات آن بوده بازگشته است و به سختی یک روز بدون عملیات تروریستی و قربانیان جدید می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد قربانیان سالانه  تروریسم از ۶۰۰ نفر فراتر می‌رود، گفت:  چهار، پنج درصد از مرگ و میرها در عراق به دلیل عملیات تروریستی است و این درصد بالایی است و نیاز به درمان واقعی دارد.

البیاتی همچنین بر ضرورت یافتن راه حل‌های واقعی در مبارزه با تروریسم، اتخاذ سازوکارهای بین المللی و تغییر استراتژی‌های سنتی و معمول تاکید کرد.

وی ادامه داد:  استراتژی بین المللی برای مبارزه با تروریسم  متکی به چهار رکن اساسی است که از بین بردن تروریسم را تضمین می‌کند  و شامل درمان شرایطی است که به گسترش تروریسم کمک می‌کند، جلوگیری و مبارزه با افراط گرایی،  تقویت توانایی‌های دولت و رعایت حقوق بشر است.

البیاتی گفت: اطمینان از احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون دو رکن اساسی برای مبارزه با تروریسم است، اما بخش کوچکی از این دو رکن در عراق محقق شده است با وجود اینکه عراق از کشورهایی بوده که بیش‌ترین خسارت را از تروریسم خورد و هزینه زیادی در این زمینه متحمل شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول