اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برطرف کردن موانع شرط بروز آثار پیروزی جنگ اقتصادی در زندگی مردم است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران دشمن را در نبردهای مختلف نظامی و سیاسی و فرهنگی شکست داد، گفت: پس از این شکست‌ها دشمن رو به جنگ اقتصادی آورد اما ایران در این جنگ هم پیروز شد هرچند آثار این پیروزی اکنون در زندگی مردم دیده نمی‌شود اما باید این پیروزی را در سال ۱۴۰۰ با برطرف کردن موانع تثبیت کرد تا در آینده نشانه این پیروزی‌ها را زندگی مردم و جامعه ببینیم.

برطرف کردن موانع شرط بروز آثار پیروزی جنگ اقتصادی در زندگی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سردار پاسدار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شرکت فنرسازی خاور در شهر صنعتی کاوه یکی از دلایل دشمنی دشمنان را برخورداری ایران از ظرفیت‌های مناسب دانست و گفت: قبل از انقلاب همه این ظرفیت‌ها در دستان آمریکای جهانخوار بود و تمایل نداشتند تا کشورها به لحاظ اقتصادی از ظرفیت‌های خود بهره‌مند شوند.

وی افزود: از نظر دفاعی، امنیتی و اقتصادی، روابط بین الملل و سایر جنبه‌ها در ۴۲ سال گذشته ایران از اهمیت بالایی برخوردار بود و پیروزی انقلاب اسلامی نیز بهره‌مندی از این فرصت‌ها را از چنگال دشمن بیرون کشید و در اختیار خود قرار داد.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر جنگ تحمیلی رخ نمی‌داد و اگر حوادث مختلف مثل کودتا و درگیری‌های مسلحانه، حادثه طبس و تجزیه طلبی‌ها نبود امروز کشور عزیز ما به سرعت مراحل پیشرفت و توسعه را طی کرده بود.

سلیمانی با بیان اینکه دشمن یک فرصت بزرگ را با به وجود آوردن این مسائل از ما گرفت، افزود: بعداز پایان دفاع مقدس نسخه‌های توسعه بانک جهانی در دستور کار برخی مسئولین که اداره کشور را برعهده داشتند قرار گرفت که آن نسخه اتکا به توان داخلی کشور و نظام مبتنی بر ارزش آفرینی‌ها و مجاهدت‌ها نبود بلکه نسخه‌ای از اقتصاد لیبرالیسم بود که باعث عقب ماندگی ایران شد. 

وی با بیان اینکه ایران دشمن را در نبردهای مختلف نظامی و سیاسی و فرهنگی شکست داد، تصریح کرد: پس از این شکست‌ها دشمن رو به جنگ اقتصادی آورد اما ایران در این جنگ هم پیروز شد هرچند آثار این پیروزی اکنون در زندگی مردم دیده نمی‌شود اما باید این پیروزی را در سال ۱۴۰۰ با برطرف کردن موانع تثبیت کرد تا در آینده نشانه این پیروزی‌ها را زندگی مردم و جامعه ببینیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ایران به قدرت اقتصادی مهمی در دنیا بدل خواهد شد، گفت: کشور ما با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف بخصوص بنادر مختلف در شمال و جنوب کشور در حوزه‌های صادرات و واردات از موقعیت راهبردی خوبی برخوردار است که این موضوع یکی از دلایل اقتصاد برتر شدن ایران خواهد بود.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: قرار گرفتن ایران در مسیرهای مواصلاتی زمینی و دریایی و هوایی کشورهای مختلف و بهره مندی از منابع آبی و روان آب‌ها ظرفیت خوبی را برای توسعه هرچه بهتر حوزه صنعتی و کشاورزی و اقتصادی کشور فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران تصمیم به تبدیل شدن به یک الگو و نمونه در دنیا را گرفته است، خاطرنشان کرد: این مهم با شناسایی موانع تولید و تحقق شعار سال با مانع‌زدایی‌ها انجام خواهد شد ضمن اینکه در این خصوص برنامه های مختلفی در حوزه‌های کاربردی پیش بینی شده که در استان‌های مختلف در حال اجراست.

سلیمانی با تاکید بر اینکه روحیه و تفکر بسیجی شرایط خوبی را برای پیشرفت فراهم کردن است، افزود: کشورهای مختلف خصوصا در حوزه اروپا و آفریقا و آسیای شرقی تمایل بالایی برای مراودات اقتصادی و سیاسی با ایران خصوصا در شرایط تحریم دارند که این نشان از توانمندی و جایگاه ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه فعالیت در قالب کلینیک‌های صنعتی با هدف هم افزایی در جهت پشتیبانی از تولید و رفع مشکلات انجام می‌شود، ادامه داد: کشورهای استعمارگر می‌خواهند از کشورهایی مانند ایران بعنوان مصرف کننده بهره ببرند با استفاده از انرژی، مردم آن کشور را وابسته به اقتصاد خودشان کنند اما بخاطر اینکه اقتصاد خودشان لیبرالیسم است اکنون با بیش از ۵۰ میلیون فقیر به استناد آمار خودشان مواجه هستند.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج در کنار دستگاه‌های دولتی نسبت به رفع موانع و مشکلات شرکت‌ها اقدام خواهد کرد و تا تبدیل کشور به یک قدرت اقتصادی در کنار تولیدکنندگان میسر شود.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از کارگران و مدیران نمونه و همچنین خانواده دو شهید شرکت فنر سازی خاور تقدیر شد.

سردار سلیمانی پس از این مراسم از خط تولید کارخانه بازدید کرد و در جریان روند تولیدات این کارخانه قرار گرفت.

همچنین پایگاه بسیج شهید فخری زاده در شرکت بهینه پوشش جک با حضور سردار سلیمانی به بهره برداری رسید و از خط تولید این کارخانه نیز بازدید بعمل آمد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول