اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای مانور آزمایشی اطفاء حریق در باشت/ محیط‌بانان آماده مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مانورآزمایشی اطفاء حریق توسط یگان حفاظت اداره کل و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت اجرا شد.

اجرای مانور آزمایشی اطفاء حریق در باشت/ محیط‌بانان آماده مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مانور اطفاء حریق به منظور آمادگی کامل پرسنل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع برگزار شد.

غلامحسین حکمتیان‌اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این مانور را ارزیابی توانایی‌های پرسنل و نیروهای یگان حفاظت در اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع، آمادگی پرسنل و چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق دانست و گفت: فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این مانور است.

 

وی با ابراز رضایت از هماهنگی و عملکرد نیروها در اطفای حریق مراتع، تصریح کرد:  متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی در مراتع سطح شهرستان هستیم، برگزاری چنین مانورهایی به شناسایی نقاط ضعف و قوت این اداره در مواجه با آتش‌سوزی‌های احتمالی کمک می‌کند و همچنین جهت هماهنگی و رفع نواقصات در حوادث واقعی بسیار مفید است.

این مسئول در پایان با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، افزود: از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و شوراها روستاها درخواست داریم نسبت به آتش‌سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتما مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع 1504 اطلاع رسانی کنند تا همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی سریعا به موضوع رسیدگی کنند.

 

وی به سطح پوشش گیاهی در استان ،جنگل‌ها و مراتع در معرض خطر آتش سوزی اشاره کرد و افزود: ایجاد آتش بر، با همکاری آتش نشانی، شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها و دهیاران شهرستان‌ها از جمله اقدامات انجام شده برای حفاظت و پیشگیری از حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع از اهداف ایجاد آتش‌بر بوده است.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول