اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دو گانه‌سازی در میدان و دیپلماسی درست نبود/ بوی فتنه از صوت پخش شده ظریف به مشام می‌رسد

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظریف مطالبی در صوت مطرح کرده که در آن یک دوگانگی میدان – دیپلماسی ساخته می‌شود، گفت: این نوع دوگانگی به نفع نظام و مردم نیست و میدان و دیپلماسی دو ابزاری هستند که نظام برای تامین اهداف انقلاب استفاده می‌کند.

دو گانه‌سازی در میدان و دیپلماسی درست نبود/ بوی فتنه از صوت پخش شده ظریف به مشام می‌رسد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در واکنش به پخش صوتی از جواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار کرد: صوت پخش شده در واقع ثبت پشت پرده‌های دولت و تاریخ شفاهی از اعضای اصلی دولت بوده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صوت منتشر شده از ظریف هم یکی از این صوت‌ها بوده و متاسفانه از شبکه‌های ضد انقلاب سر درآورده است، بیان کرد: همانگونه که شاهد هستید این صوت موجب سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دست‌یابی به صوت ظریف جای تامل و بررسی دارد، عنوان کرد: مجلس و دلسوزان نظام و انقلاب، پیش از این نیز از میزان بالای نفوذ دشمن ابراز نگرانی کردند که در بخش‌هایی از دولت نفوذ به شکل جدی رخ داده است و مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

شجاعی با اشاره به اینکه پخش سریال گاندو که به موضوع نفوذ در دولت می‌پرداخت با فشارهای وارده متوقف شد و ظریف هم در سخنان خود تاکید داشت که گاندو دروغ است، اضافه کرد: این اتفاق نشان داد که ما نفوذی‌های متعددی داریم.

نائیب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن با نفوذ خود توانست به نطنز آسیب‌زده و بسیاری از سانتیفوژها را از بین برده و از کار بیندازد و این موضوع نشان از حضور نفوذ به صورت جدی در کشور دارد.

وی اظهار کرد: باید دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی ورود کرده و ضمن شناسایی افراد نفوذی نسبت به مقابله با آن بپردازند چرا که اگر نفوذ به همین میزان بالا باشد باید هر لحظه آماده باشیم تا دشمنان به ما آسیب وارد کنند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از انتشار این صوت بوی فتنه و دسیسه به مشام می‌رسد، گفت: دشمن با توجه به در پیش بودن انتخابات و شرایط سخت کرونایی و اقتصادی موجود، شرایط ملتهب فعلی را بستری برای یک فتنه کرده است.

وی با اشاره به اینکه بوی فتنه از این صوت بلند شده است، گفت: دشمن طراحی جدی برای روزها و هفته‌های آینده دارند و ما باید هوشمندانه شرایط را رصد کنیم تا دشمن فتنه‌گرانه به مردم و نظام ما آسیب وارد نکند.

ایجاد دوگانگی بین میدان و دیپلماسی اشتباه است

شجاعی با بیان اینکه ظریف مطالبی در این صوت مطرح کرده که در آن یک دوگانگی میدان – دیپلماسی ساخته می‌شود که اساسا با این نوع دوگانه سازی‌ها مشکل داریم، تاکید کرد: این نوع دوگانگی به نفع نظام و مردم نیست و میدان و دیپلماسی دو ابزاری هستند که نظام برای تامین اهداف انقلاب به کار بسته و هر دو را به صورت هوشمندانه به کار می‌گیرد.

نائب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مسئله که اینکه یک دو گانه‌ای بیاید و از بین این دو ابزار، یکی را دارای اصالت و یکی دیگر را فرع نشان دهد درست نیست، ادامه داد: این شرایط به نفع کشور نیست و هر کس در این دام بیفتد، در زمین دشمن بازی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید هم میدان و هم دیپلماسی خود را به صورت جهادی و انقلابی مدیریت کنیم، تاکید کرد: هر دوی این ابزارها باید برای خدمت به مردم مورد استفاده قرار گیرد.

شجاعی با اشاره به اینکه نباید تلاش شود حاج قاسم نماد میدان و ظریف نماد دیپلماسی محسوب شود و اینگونه مقایسه شوند که کدام بهتر عمل کرده است، چرا که این نوع دوگانه سازی طراحی دشمن است، گفت: آقای ظریف ناخواسته و یا با اطلاع، در این دام افتاده است، چرا که هم دیپلماسی و هم میدان، ابزاری برای دست‌یابی به نفع مردم است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاج قاسم نماد میدان و دیپلماسی است، تاکید کرد: وی علاوه بر اینکه در میدان جنگ و جهاد حضور داشته، در عرصه دیپلماسی هم فعالیت داشتند و مدیریت منطقه و ارتباط با کشورهای منطقه و جهان اسلام و حتی ابرقدرت‌ها از جمله فعالیت‌های وی بود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم مرد میدان به علاوه دیپلماسی است و معرفی وی بدون دیپلماسی یک حاج قاسم ناقص است، ادامه داد: از ظریف نیز انتظار می‌رود مصداق میدان و دیپلماسی همزمان باشد و علاقه‌مند بودیم امثال وی حضور موثر‌تری در میدان جهاد و دفاع مقدس داشتند.

شجاعی با تاکیدبر نادرست بودن این دوگانه سازی‌ها ادامه داد:کسی که تنظیم‌گر این دو عرصه باید باشد مقام معظم رهبری بوده که به لطف خداوند، ایشان حکمیانه این مسئله را رقم زده و با نوع رهبری که از معظم له مشاهده می‌شود، این دو ساحت به خوبی جلو رفته و هم در عرصه میدان و هم دیپلماسی حکیمانه اقدام کردند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم دقت در راهبری مقام معظم رهبری در دیپلماسی، عامل برخی عدم توفیقات در آن بخش شده است، گفت: اگر در این بخش نیز 100 درصد مطابق با حکمت مقام معظم رهبری حرکت می‌شد امروز این مشکلات را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در دیدار با ظریف اشاره‌ای به عدم رعایت خطوط قرمز در دیپلماسی مورد تاکید رهبری انقلاب از سوی وی داشتم که توضیحات و توجیحاتی ارائه داد، گفت: بنده به وی گفتم به عنوان سرباز انقلاب باید مطیع رهبری می‌بودید و بعد از عمل نکردن به شروط رهبری در مسئله برجام، توضیح و توجیه به ایشان اثری ندارد و مشکلی را حل نمی‌کرد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول