اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارامنه در ایران و در کنار دیگر برادران دینی زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: خوشحال هستیم که ارامنه در کشور ایران و در کنار دیگر برادران دینی زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند.

ارامنه  در ایران و در کنار دیگر برادران دینی  زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اظهار داشت: در دین مبین اسلام به احترام بر ادیان دیگر تاکید فراوانی شده و در جامعه ایران نیز ادیان الهی در کنار هم هستند نه در مقابل هم.

"سیدقاسم ناظمی" در این دیدار اظهار داشت: در جمهور اسلامی ایران و قانون اساسی همواره بر احترام به آزادی و حرّیت پیروان دیگر ادیان تأکید شده و این نگرش به رفتاری عملی مبدل شده است.

وی افزود: پیامبران عظیم‌الشأن الهی همه برای دعوت انسان به سوی خداوند و گسترش عدالت برانگیخته شده‌اند و چون هدف نهایی همه یکی است، هیچکدام دیگری را رد نکرده، بلکه پیامبران پیش از خود را تصدیق کرده، به آمدن پیامبری پس از خود، نوید داده‌اند و همانگونه که حضرت عیسی (ع) بر ظهور پیامبر اسلام اشاره داشته اند، حضرت محمد (ص) نیز از حضرت عیسی به نیکی یاد کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: هنرمندان ارامنه در رشته های مختلف هنری نقش قابل توجهی در فرهنگ و هنر ایران داشته‌اند و امیدواریم همراهی و همدلی و ارتباط بیشتر هنرمندان ارامنه در کنار هنرمندان مسلمان که خود نشأت گرفته از حسّ احترام متقابل و توجه به اصل شناخت صحیح از ادیان الهی است، زمینه ساز  تعالی بیش از پیش دیپلماسی فرهنگی ایران در جهان شود.

وی بر لزوم پاسداشت میراث و فرهنگ مشترک بین مسلمانان و ارامنه تاکید کرد.

در این دیدار همچنین  اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از نهادهای تاثیرگذار عنوان کرد.

وی با بیان این‌که ایران کشوری است که در آن تنوع ادیان زیاد بوده و  زندگی پرتفاهم و صمیمی میان اقلیت‌های دینی برقرار است،‌ گفت: خوشحال هستیم که ارامنه  در کشور ایران و در کنار دیگر برداران دینی  زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند.

وی با اشاره به انتشار کتاب کلیساهای استان از انتشار جلد دوم این کتاب خبر داد و این کتاب را در معرفی مکان‌های تاریخی و فرهنگی ارامنه مفید برشمرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول