اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 45 هزار نفر در واحدهای صنعتی زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکنون یک هزار و 266 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است که زمینه اشتغالزایی 45 هزار و 709 نفر را در واحدهای صنعتی استان فراهم کرده است.

اشتغالزایی برای 45 هزار نفر در واحدهای صنعتی زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در اولویت مسؤولان قرار دارد، بحث حمایت از سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: طبق آمار میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادره تاکنون در استان بالغ بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال است که این میزان در سطح کشور بالغ بر ۴ میلیون و ۷۴۹ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به افزایش سهم استان از میزان سرمایه‌گذاری صنعتی کشور یادآور شد: تا پایان سال ۹۸، سهم استان از میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادره ۲ درصد بوده است که این امر حاکی از افزایش سهم استان در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی کشور است.

فغفوری ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۲۶۶ پروانه بهره‌برداری در استان زنجان صادر شده است که زمینه اشتغالزایی ۴۵ هزار و ۷۰۹ نفر را در واحدهای صنعتی استان فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در صدور پروانه‌های بهره‌برداری و اشتغالزایی واحدهای صنعتی استان در کشور ۲ درصد است.

فغفوری در ادامه از سهم ۴ درصدی استان در صدور جوازهای تاسیس صادره خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳ هزار و ۱۰۵ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده که این میزان ۴ درصد از جوازهای تاسیس صادره کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۶۱۶ هزار میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغالزایی ۱۰۰ هزار نفر را در استان فراهم کند و استان زنجان در رتبه دهم نسبت به سایر استان‌ها در صدور جواز تاسیس و طرح توسعه قرار دارد.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول