اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

قلب کوهبنان به عشق شهدا می‌تپد/از یادواره‌ها تا نصب المان و عکس شهدا در کوچه‌ها

شهردار کوهبنان گفت: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان با هماهنگی بنیاد شهید و سپاه پاسداران کوچه‌های شهر به نام‌ شهدای شهر کوهبنان مزین شده و عکس هر شهید در ورودی کوچه‌ها نصب شده است.

قلب کوهبنان به عشق شهدا می‌تپد/از یادواره‌ها تا نصب المان و عکس شهدا در کوچه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یک‌ رسالت همگانی است و متعلق به قشر و گروه خاصی نیست، بلکه همگان باید با استناد به منویات مقام معظم رهبری در این راستا اقدام کنند.

 نصب یادمان‌ها، عکس شهدا و نام‌گذاری معابر و‌ کوچه‌ها کوچکترین اقدام در راستای زنده نگه داشتن رشادت شهیدان همیشه جاوید است.همگان باید تلاش کنند تا ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس و خواسته شهدا را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

در همین راستا سال‌هاست که یادواره شهدای دانش‌آموز، فرهنگی، ورزشکار، هنرمند  محلات  و ۱۷۶ شهید شهرستان در کوهبنان به‌مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود و برگزاری مسابقه از وصیت‌نامه شهدا، نوشتن نامه و دل نوشته به شهدا از جمله برنامه‌های ستاد یادواره شهدای کوهبنان است.

طی سالیان گذشته به‌همت ناحیه مقاومت بسیج، دفتر امام جمعه، شهرداری و بنیاد شهید شهرستان تابلوی کاشی مصور شهدا در دو بلوار اصلی شهر کوهبنان ( بلوار آزادی و حضرت امام )  نصب شده است.

همچنین بسیاری از معابر به نام شهدا مزین شده است اما همچنان جای کار در راستای ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت وجود دارد، از طرفی چندین کتاب به‌عنوان شهدای شهرستان به چاپ رسیده تا  فرهنگ‌ غنی دوران دفاع مقدس به دست نسل‌های آینده برسد.

در تازه‌ترین اقدام، کوهبنان در راستای نصب عکس شهدای مقاومت، هسته‌ای و سلامت در سطح شهر کوهبنان اقدام کرده و از سایر شهرستان‌های استان پیشی گرفته است.

نصب تابلوی شهدای مدافع سلامت و هسته‌ای

حجت‌الاسلام ابوطالب هنرهوده مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از مقام شهادت نیست و همگان باید در حفظ آثار و ارزش‌های دوران دفاع مقدس گام بردارند، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن هفته سلامت در بلوار بسیج تابلوی شهدای مدافع سلامت استان کرمان و تابلوی شهدای هسته‌ای همچنین تابلوی تعدادی از شهدای شاخص استان نصب شد.

وی افزود: سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی همواره تاکید داشت که  فرزندان خود را با نام و تصاویر شهدا آشنا کنیم تا این فرهنگ‌ مقدس و منور به نسل‌های آینده منتقل شود.

هنرهوده تاکید کرد:  در این راستا ۱۸ تابلو شهید والا مقام در بلوار بسیج به همت خیران، خانواده‌های معزز شهدای کوهبنان و شهرستان‌های مجاور با هزینه‌ای بالغ  بر ۳۶ میلیون تومان تهیه و نصب شد.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم در آینده نزدیک با کمک خیران و خانواده‌های معزز شهدا تصاویر شهدای عزیز شهرستان کوهبنان را در بلوار ورودی شهرستان نصب کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان ابراز داشت: طی ماه‌های گذشته بلوار ولایت کوهبنان هم مزین به عکس سردار دل‌ها و تعدادی از شهدای مقاومت شده است.

وی یادآور شد: نام‌گذاری میدان ورودی شهر به نام سردار دل‌ها، نصب المان شهید سلیمانی توسط شهرداری در چند نقطه شهر، ساخت المان میدان شهدا، تلاش در راستای نصب المان شهید سلیمانی در معابر اصلی، پارک‌ها، بوستان‌ها و ورودی تالار شهر کوهبنان از دیگر اقدامات برای آینده است.

اجرای نقاشی شهدای مقاومت به همت گروه‌های جهادی

هنرهوده تصریح کرد: با همکاری شهرداری، ناحیه مقاومت بسیج و بنیاد شهید کوهبنان اکثر کوچه‌ها و‌معابر شهر کوهبنان با عنوان شهیدان با تابلوهای ستون فلزی مزین شده است و به‌منظور ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت در چندین نقطه شهر توسط گروه‌های جهادی اجرای نقاشی با موضوع سردار دل‌ها و تعدادی از شهدای مقاومت بر روی دیوار‌ها زینت خاصی به شهر کوهبنان بخشیده است.

 مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان افزود: دیوارنویسی با بهره‌جستن از وصیت‌نامه شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی، برگزاری جلسات مجازی ختم قرآن و... از دیگر اقداماتی است که طی ماه‌های گذشته تا به امروز در راستای ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت انجام شده است.

یاسر محسنی شهردار کوهبنان هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان تصریح کرد: شهدا نیازی به کارهای ما ندارند بلکه این ما هستیم که همواره نیاز به عنایت و شفاعت شهدا داریم.

وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان و بدخواهان در صدد هستند به هر طریق ممکن‌ فرهنگ‌ شهید و شهادت را خدشه‌دار کنند، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان بر همگان واجب است.

۵۷ کوچه به نام شهیدان نامگذاری شد

محسنی ابراز داشت: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان با هماهنگی بنیاد شهید و سپاه پاسداران کوچه‌های شهر به نام‌ شهدای شهر کوهبنان مزین شده و عکس هر شهید در ورودی کوچه‌ها نصب شده و تاکنون ۵۷ کوچه در شهر کوهبنان به نام دلاورمردان دوران دفاع مقدس مزین شده است.

شهردار کوهبنان گفت: امروز تمام مردم آزاده دنیا به وجود سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی که عمر شریفش را در راه پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب سپری کرد، افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد: با شهادت سردار دلها خون تازه‌ای در رگ‌های نیروهای مقاومت و مستضعفان جهان دمید و به‌زودی شاهد افول و نابودی استکبار جهانی و رژیم پوشالی اسرائیل خواهیم بود.

محسنی یادآور شد: به پاس گرامیداشت یاد اسوه و الگوی اخلاق و مقاومت، شهرداری و شورای شهر کوهبنان نسبت به نصب المان شهید سلیمانی در ابتدای بلوار شهید سلیمانی، ورودی شهرداری و میدان شهید سلیمانی اقدام کرد.

وی تاکید کرد : نام‌گذاری بلوار ورودی به نام شهید سلیمانی و تغییر نام میدان ورودی شهر کوهبنان به نام سردار دل‌ها از دیگر اقداماتی است که طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است.

شهردار کوهبنان بیان داشت: بازسازی، زیباسازی و نصب المان در میدان شهدای شهر کوهبنان از دیگر اقدامات در راستای ترویج فرهنگ شهادت بود که این مهم با اعتباری  بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ انجام شد.

شهردار کوهبنان تصریح کرد: به‌منظور تجلیل و تکریم جانباز شهید جواد طحانی با حضور مسؤولان اجرایی یکی از معابر شهر کوهبنان به نام این شهید مزین شده است .

وی تاکید کرد: طی یک ماه آینده در ورودی بلوار حضرت امام (ره) شهر کوهبنان عکس بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام‌معظم رهبری با همکاری سپاه پاسداران نصب خواهد شد.

محسنی تصریح کرد : امیدواریم در آینده با همکاری فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج و اداره راه و شهرسازی عکس شهدای شهر کوهبنان در بلوار بین شهر کوهبنان و دهستان جور که ورودی اصلی کوهبنان از سمت استان کرمان و شهرستان زرند است، نصب شود.

وی در پایان گفت: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و شهدای دانش‌آموز دو خیابان به نام این عزیزان مزین شده است.

گزارش از: علی‌اصغر نامجوکوهبنانی

انتهای پیام/۸۰۰۱۲/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول