اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

صوت منتشر نشده از شهید چراغچی/ پیروزی مفت به دست نمی‌آید

سردار شهید چراغچی در جمع همرزمانش گفت: پیروزی را مفت به شما نمی‌دهند. باید که آتش‌های دشمن را تحمل بکنید زخم‌ها را بر بدنت تحمل بکنی، کمبود وسایل را باید تحمل بکنید.

صوت منتشر نشده از شهید چراغچی/ پیروزی مفت به دست نمی‌آید

خبرگزاری فارس _ گروه حماسه و مقاومت: سردار شهید ولی‌الله چراغچی قائم مقام فرمانده لشکر ۵ نصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ششم اردیبهشت ماه سال ۶۱ در آغاز عملیات بیت‌المقدس برای رزمندگان سخنانی ایراد کرد. خبرگزاری فارس به مناسبت سالروز آغاز این عملیات (۱۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۶۱)، این صوت شهید را برای نخستین‌بار منتشر می‌کند.

پیروزی مفتکی نمی‌شود

فشار دشمن هر چقدر هم زیاد باشد، باید تحمل بکنید. اگر در این جنگ ما بتوانیم که استقامت بکنیم؛ بالاخره این جنگ‌ها همه‌اش امتحان است، مفت که به شما دیدار با خدا را نمی‌دهند، باید که خدا را طلب بکنید، باید که بروی خدا را بشناسی، باید که خدا را دوست بداری، باید که خدا را عاشق بشوی تا خدا هم عاشق تو بشود و تو را پیش خودش بطلبد، پیروزی را مفت به شما نمی‌دهند. باید که آتش‌های دشمن را تحمل بکنید زخم‌ها را بر بدنت تحمل بکنی، کمبود وسایل را باید تحمل بکنید، اینها همه هست و همه اینها اگر توانستیم بگذریم، مقاومت بکنیم صبر بکنیم، آن وقت هست که پیروزی هم دنبالش خواهد آمد، آن وقت هست که به دنبالش آرامش هست.

بشنوید: وقتی پیروزی خودش می‌آید

درباره شهید

سردار شهید ولی‌الله چراغچی مسجدی در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» در جاده خندق از ناحیه جمجمه مجروح شد و پس از ۲۵ روز بیهوشی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۳، همان‌گونه که آرزو داشت شهید شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول