اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

حمایت قطر از دعوت عربستان سعودی به گفت‌وگو با ایران

وزیر خارجه قطر به اظهارات ولی‌عهد عربستان سعودی درباره تمرکز سیاست خارجی بر گفت‌وگو در منطقه از جمله با ایران واکنش نشان داد.

حمایت قطر از دعوت عربستان سعودی به گفت‌وگو با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر از اظهارات «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در خصوص تمرکز سیاست خارجی این کشور بر گفت‌‌وگو در منطقه از جمله با ایران حمایت کرد.

آل ثانی در حساب توئیتری خود نوشت: «پایبندی به منشور سازمان ملل، احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی کشورها ارکان اساسی کشورهای متمدن و به منزله سوپاپ اطمینان برای حفظ امنیت و صلح در منطقه و جهان است.»

او افزود: «دعوت ولی‌عهد سعودی به داشتن سیاست خارجی متکی بر این ارکان و اصول حسن همجواری و گفت‌وگو در منطقه از جمله با ایران را تأیید و حمایت می‌کند.»

 

بن سلمان روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای که از تلویزیون رسمی عربستان سعودی پخش شد، گفت: «سیاست خارجی عربستان متکی به منافع آن است و عربستان برای تقویت ائتلاف با تمامی شرکای خود در جهان تلاش می‌کند».

ولی‌عهد عربستان سعودی در این مصاحبه افزود: «عربستان علاقه‌مند به برقراری روابط خوب و متمایز با ایران است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول