اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توقف تدریجی چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از توقف تدریجی چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد.

توقف تدریجی چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت

سعید فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ابتدای امسال در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت دستورالعملی را صادر کرد که از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه سلامت همگانی دیگر دفترچه کاغذی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی است بیان کرد: با وجود اینکه بخشی از دفترچه‌ها برگه دارند و بیمه‌شدگان می‌توانند از آنها استفاده کنند اما تاکید ما این است تا حد امکان استفاده نشده و خدمات الکترونیکی باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه متوقف شده و باید الکترونیکی باشد اضافه کرد: اگر در مراکز درمانی به هر دلیلی امکان نوشتن دفترچه و در نهایت نسخه‌نویسی الکترونیک نباشد، با هماهنگی صورت گرفته پزشک می‌تواند روی برگه سرنسخه خود، دارو بنویسد و با ورود آن برگه به داروخانه طبق هماهنگی انجام شده، اطلاعات وارد سیستم شود و ما هم هزینه را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه در صندوق روستائیان نیز از ابتدای خردادماه دفترچه چاپ نخواهد شد عنوان کرد: از ابتدای تیرماه دفترچه "سایر صندوق‌ها" چاپ نمی‌شود اما تا زمانی که دفترچه‌ها برگه داشته باشند بیمه‌شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند هرچند تاکید داریم حدالامکان پزشکان و بیمه‌شدگان ثبت الکترونیک را پیش گیرند.

فرجی خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی خوشبختانه استقرار نسخه‌نویسی در استان مطلوب است، هر چند تاکید ما بر استقرار نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در مراکز دانشگاهی است و برای فراهم کردن زمینه اجرای طرح نسخ الکترونیک در این مراکز تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند. 

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول