اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

ماهواره نور همچنان در مدار زمین قرار دارد/ سیگنال ماهواره در سراسر جهان قابل دریافت است

به مناسبت سالروز آغاز به کار ماهواره نور در فضا، سیگنال بیکن این ماهوره در روزهای پنجشنبه و جمعه( ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ) روشن شده و در سراسر کره زمین قابل دریافت خواهد بود.

ماهواره نور همچنان در مدار زمین قرار دارد/ سیگنال ماهواره در سراسر جهان قابل دریافت است

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ نخستین ماهواره چند منظوره جمهوری اسلامی ایران با نام " نور" توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کویر مرکزی ایران پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

تحقق این مهم که در زمره فناوری های برتر جهانی قرار دارد آن هم در شرایط تحریم های سخت و ظالمانه دشمنان ، با تکیه بر دانش بومی و توانمندی داخلی در ساخت و آماده سازی تمامی اجزای فناوری‌های ؛ به زعم صاحب نظران و کارشناسان این حوزه دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی ایران اسلامی را رقم زد  و ابعاد نوین قدرت دفاعی ایران را به نمایش گذاشت.

همزمان  با اولین سالگرد این اتفاق غرورآفرین ملی، فرماندهی فضایی نیروی هوافضای سپاه از فعال بودن ماهواره نور پس از گذشت یک سال از پرتاب آن خبر داد و اعلام کرد: داده های جمع آوری شده توسط این ماهواره چندمنظوره به صورت روزانه توسط ایستگاههای زمینی دریافت می شود.

بنابر اعلام فرماندهی فضایی نیروی هوافضای سپاه ماهواره نور که توسط ماهواره بر قاصد به فضا پرتاب شد، طی یک سال گذشته 6 هزار بار به دور کره زمین چرخید و ارتفاع مداری آن  در حال حاضر ۴۱۰  کیلومتر است.

جمعه دهم اردیبهشت ماه اولین سالگرد شروع به کار و آغاز ماموریت ماهواره نور است؛ به همین مناسبت سیگنال بیکن ماهواره  نور در روزهای پنجشنبه و جمعه( ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ) روشن شده و در سراسر کره زمین قابل دریافت خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود عمر مداری این ماهواره که ابعاد جدیدی از توانمندی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را ارتقا بخشید یک سال دیگر هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول