اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هفت پرونده معدنی در خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هفت پرونده مربوط به معادن این استان در هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن بررسی و تعیین تکلیف شد.

هفت پرونده معدنی در خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مرتضی اشرفی در حاشیه نشست هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن گفت: هفت پرونده مربوط به معادن این استان در هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن بررسی و تعیین تکلیف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به اکتشاف آنومالیهای سنگ آهن در خواف است که اکتشاف آن توسط سازمان ایمیدرو انجام خواهد شد.

وی افزود: با تعیین تکلیف اکتشاف معادن سنگ آهن خواف خوراک مورد نیاز صنایع معدنی خراسان رضوی تامین و در آینده شاهد جهش تولید و ایجاد اشتغال جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی خواهیم بود.

اشرفی ادامه داد: همچنین این هیات در نشست خود مشکل مربوط به تعدادی از پرونده‌های معدنی و اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی با آنها را تعیین تکلیف کرد که با فعالیت دوباره این معادن گامی عملی در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برداشته خواهد شد.

گفتنی است؛ براساس ماده ۲۴ مکرر قانون معادن به منظور تسریع در اکتشاف و بهره‏‌برداری از معادن، دستگاه‌های اجرایی و متولیان قانونی مکلفند استعلام‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت را در مدت تعیین شده پاسخ دهند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۹۳۲ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره ۲.۸ میلیارد تن و استخراج سالانه ۳۹ میلیون تن، ۱۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه جذب و ۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر در این بخش مشغول کار کرده است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول