اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اطلاعیه مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره امتحانات حضوری دانش‌آموزان/ نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، به تشریح برنامه‌ریزی، کیفیت و نحوه برگزاری، طراحی سؤالات و رعایت پروتکل های بهداشتی در امتحانات نیمه دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخت.

اطلاعیه مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره امتحانات حضوری دانش‌آموزان/ نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای با توجه به شروع فصل امتحانات، اعلام کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان در برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و این امتحانات مطابق ضوابط و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: برای برگزاری این امتحانات و به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و عوامل اجرایی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که دانش‌آموزان در گروه‌های مجزا در جلسات امتحان حاضر می‌شوند و تعداد حوزه‌های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد به طوری‌که دانش‌آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می‌گیرند.

مراقبین بهداشت و سلامت، دانش‌آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود، تب سنجی و غربالگری می‌کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت نظارت دارند؛ گروه‌بندی و ساماندهی دانش‌آموزان در حوزه‌های اجرا  به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود.

در ادامه این اطلاعیه با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمده است: نظافت و گندزدایی اماکنی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت، انجام شده و پس از هر امتحان نیز انجام می‌شود؛ مواد شوینده و ضدعفونی کننده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش‌بینی شده است. همچنین سایر اقدامات بهداشتی براساس پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال خواهد شد و ناظرین بهداشت و سلامت اعزامی از سوی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اجرای کامل این پروتکل‌ها در تمام حوزه‌های برگزاری امتحانات نظارت خواهند کرد.

همچنین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در مورد نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی اعلام کرد: طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام می شود و دانش‌آموزان پایه دوازدهم در حوزه‌های برگزاری برای امتحان حضور می‌یابند. سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یا منطقه به صورت مجزا طراحی می‌شود و دانش‌آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می‌دهند.

در ادامه تشریح نحوه ارزشیابی در امتحانات آمده است:  از آنجا که شرایط آموزش در طول سال تحصیلی در مناطق مختلف یکسان نبوده و در مجموع شیوع بیماری فرایند آموزش را تحت تأثیر قرار داده، طراحی سؤالات نیز بر مبنای آموزش در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا انجام شده است و دانش‌آموزان می‌توانند برای اطلاع از بارم بندی و حذفیات دروس مختلف، به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir مراجعه کنند.

این مرکز در پایان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش ضمن استعانت از خداوند متعال، با استفاده از تجربیات برگزاری امتحانات حضوری نوبت‌های خرداد، شهریور و دی سال1399 و حداکثر توان خود و جلب همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی کشور در برگزاری ایمن امتحانات خرداد ماه و حفظ سلامتی دانش‌آموزان تلاش می‌کند و از دانش‌آموزان و اولیای آنها انتظار می‌رود در اجرای موفق این اقدام ملی همکاری و مشارکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول