اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت کنترل پوره سن در مزارع آبی و مناطق کوهپایه‌ای

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت:کنترل پوره سن در مزارع آبی و مناطق کوهپایه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ضرورت کنترل پوره سن در مزارع آبی و مناطق کوهپایه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید معین پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ضمن تقدیر از عملکرد استان در کنترل عوامل خسارت‌زا به ویژه سن مادر در مزارع گندم استان، اظهار کرد: سال‌جاری سال حساسی از نظر اقلیمی و طغیان آفت سن مادر است.

وی ضمن ابراز امیدواری به بارش رحمت الهی طی هفته‌ آینده در برخی نقاط کشور و به ویژه مناطق شمالی استان، افزود: فرصت کوتاه باقیمانده تا تخم‌ریزی کامل سن مادر برای سمپاشی بیشتر و کنترل این آفت، مغتنم است.

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: موضوع کنترل پوره سن در مزارع آبی و مناطق کوهپایه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۱۵۳ هزار هکتار از مزارع کردستان علیه آفت سن سمپاشی شد

فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست از حمایت‌های فنی و لجستیکی سازمان حفظ نباتات، برای کنترل موثرتر ملخ بومی در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی شهرستان‌های مریوان و سروآباد تقدیر و خواستار مساعدت بیشتر در این ارتباط شد.

 وی خاطرنشان کرد: تا هشتم اردیبهشت ماه جاری استان کردستان با بسیج تمام امکانات و حضور مداوم کارشناسان شبکه‌های مراقبت در سطح 153 هزار و 300 هکتار مزارع غلات استان علیه سن مادر مبارزه شده است که این سطح نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته که 58 هزار و 150 هکتار بوده 163درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در سطح 126 هزار و 215 هکتار نسبت به کنترل علف های هرز مزارع گندم و جو اقدام شده که نسبت به سطح سال گذشته در همین زمان که 88 هزار و 520 هکتار بوده 42 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: در پنج شهرستان غربی و جنوبی استان در سطحی معادل 4 هزار و 350 هکتار در شرایط صعوبت کاری و با امکانات محدود، علیه ملخ بومی سمپاشی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول