اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار استانداری خراسان رضوی نسبت به وقوع گردوغبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش بارندگی و افزایش خشکسالی، امسال شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در این استان خواهیم بود.

هشدار استانداری خراسان رضوی نسبت به وقوع گردوغبار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدکمال‌الدین میرجعفریان گفت: با توجه به کاهش بارندگی و افزایش خشکسالی، امسال شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در این خراسان رضوی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به به کاهش چشمگیر بارندگی در سال جاری، وقوع این پدیده را قطعی و حتمی دانست و عنوان کرد: دستگاه‌هایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی باید هرچه زودتر با تشکیل کارگروه گرد و غبار اقدامات لازم را در مدیریت، کنترل و کاهش این روند انجام دهند.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۶۷ درصد کاهش دارد، ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری در مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۵ میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری ۴۹ درصد کاهش دارد.

میرجعفریان گفت: تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل کاهش بارندگی داشته‌اند و به جز شهرستان کوهسرخ بقیه شهرستان‌ها نسبت به دوره آماری هم از کاهش بارندگی برخوردار بوده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در این مدت کمترین بارندگی در گناباد با ۳۰ میلیمتر و بیشترین بارندگی در کوهسرخ با ۱۷۸ میلیمتر گزارش شده است و میانگین بارندگی در خراسان رضوی طی سال زراعی گذشته ۲۸۶ میلیمتر و در دوره آماری  ۱۶۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: در فروردین ماه امسال میانگین بارش در خراسان رضوی هفت میلیمتر گزارش شده که این میزان در سال گذشته ۱۲۷ و در دوره آماری ۴۰ میلیمتر بوده است.

میرجعفریان گفت: با توجه به روند فعلی، وقوع پدیده گرد و غبار در استان با شدت بیشتری رخ می‌دهد و لازم است اقدامات پیشگیرانه و استفاه از منابع مربوط برای این اقدامات انجام شود.

استان خراسان رضوی دارای ۳۰ کانون بحرانی فرسایش بادی است که مهمترین منابع داخلی استان در وقوع پدیده گرد و غبار هستند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول