اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بانک‌ها پشت تولیدکنندگان را خالی می کنند/ قوانین بانکی باعث سردرگمی خودشان شده است

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی بانک قرارداد مشارکت منعقد می‌کند باید آن قرارداد شاف باشد، اگر نامش مشارکت است باید در سود و ضرر نیز باشد اما متاسفانه در مواقع ضرر، پشت تولیدکننده را خالی می‌کنند که این بدلیل وجود قوانین اشتباه بانکی است.

بانک‌ها پشت تولیدکنندگان را خالی می کنند/ قوانین بانکی باعث سردرگمی خودشان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش «دمینوی بانک‌ها در ایجاد موانع تولید/ چگونه «بانک ملی» یک صنعتگر را میوه فروش کرد؟» که روز گذشته منتشر گردید طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: متاسفانه بانک‌ها قوانینی دارند که باعث سردرگمی خود آنان نیز شده است.

وی افزود: باتوجه به این قوانین دست و پا گیر، وقتی تولید کننده‌ای تسهیلات دریافت می‌کند بازگشت آن سخت می شود و همین موضوع نه تنها باعث ایجاد مانع برای تولید کننده می‌گردد، بلکه بازگشت پول به بانک نیز با ریسک همراه است.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی بانک قرارداد مشارکت منعقد می‌کند باید آن قرارداد شاف باشد، اگر نامش مشارکت است باید در سود و ضرر نیز باشد اما متاسفانه در مواقع ضرر، پشت تولیدکننده را خالی می‌کنند که این بدلیل وجود قوانین اشتباه بانکی است.

رشیدی با بیان اینکه باید روش و قوانین را اصلاح کرد، از ورود مجلس به این موضوع خبر داد و گفت: در کمیسیون ویژه جهش تولید برروی طرحی تحت عنوان بهبود فضای کسب و کار درحال کار هستیم که البته این طرح در گذشته وجود داشته اما متاسفانه به خوبی اجرا نشده است، لذا اکنون در نظر داریم برخی از موارد آن را اصلاح کنیم.

وی تدوین این طرح را یکی اقدامات مجلس در مانع زدایی تولید اعلام کرد و با بیان اینکه در تدوین این طرح کمیسیون اقتصادی و دیگر کمیسیون‌های مربوطه نیز پای کار خواهند بود،گفت: این یک طرح جامعه‌ای خواهد بود که گره از کار تولیدکننده و بانک‌ها باز خواهد کرد.

دبیر کیمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه قوه قضائیه نیز به مشکلات تولیدکنندگان ورود کرده است، افزود: مجلس به موضوع رفع موانع تولید ورود جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول