اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تنها ۶۰۰ حلقه از ۳۵ هزار حلقه چاه آب گلستان آب شرب است/ وجود ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: متاسفانه در گلستان ۳۵ هزار حلقه چاه آب وجود دارد که از این تعداد تنها ۶۰۰ حلقه در راستای تامین آب شرب است.

تنها ۶۰۰ حلقه از ۳۵ هزار حلقه چاه آب گلستان آب شرب است/ وجود ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهزاد هرمزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کاهش بارندگی‌ها و برداشت بی‌رویه از ذخایر زیرزمینی آب در حوزه تامین آب شرب مردم گلستان سبب نگرانی شده است.
وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار حلقه چاه آب در گلستان تصریح کرد: در گلستان ۳۵ هزار حلقه چاه آب وجود دارد که از این تعداد تنها ۶۰۰ حلقه در راستای تامین آب شرب بوده و ۱۳ هزار حلقه آن غیرمجاز است.

* با توجه به مصرف ۸۸ درصدی آب استان در بخش کشاورزی صرفه‌جویی در این بخش بیش از پیش ضروری است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با تاکید بر صرفه‌جویی آب توسط مردم و بخش کشاورزی گفت: ۸۸ درصد از مصرف آب استان در بخش کشاورزی بوده و ۹ درصد در حوزه آب شرب خانگی و حدود سه درصد در حوزه صنعتی است که صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی بسیار ضروری است.
وی مدیریت مصرف آب را از برنامه‌های کوتاه‌مدت برشمرد و بیان کرد:در کوتاه‌مدت باید بر مصرف آب شرب مدیریت کرد تا سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری از سد «نرماب» باشیم.
هرمزی گفت: در زمان شیوع کرونا حدود ۲۵ درصد مصرف آب افزایش یافته و در زمان پیک گرما نیز میزان مصرف آب افزایش پیدا می‌کند.

* انتظار می‌رود جهاد کشاورزی تدبیری برای تامین آب دام داشته باشد/ وظیفه ما تامین آب شرب سالم برای مردم است نباید از این آب برای تامین آب دام استفاده شود
وی با بیان اینکه حیات روستاها به کشاورزی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی استان به ویژه شهرستان گنبدکاووس تدبیری برای تامین آب دام داشته باشد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ابراز کرد: وظیفه ما تامین آب شرب سالم برای مردم استان گلستان در شهرها و روستاها بوده و نباید از این آب برای تامین آب دام استفاده شود تا مردم با کمبود آب مواجه شوند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول