اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

میان‌بر ورزش‌ یزد به المپیک

کشتی به گل نشسته ورزش یزد برای حضور در معتبرترین رویداد ورزشی جهان از ساحل به دریا انداخته شد.

میان‌بر ورزش‌ یزد به المپیک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در یزد، کویرنشینان یزدی که از دیرباز به سخت‌کوشی شهره بوده‌اند در کمتر پیشه‌ای با تلاش خود به در بسته خورده‌اند که متاسفانه حضور در جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک نیز از انگشت شمارترین این تلاش‌های ناموفق یزدی‌ها در طول تاریخ برگزاری این رویداد ورزشی بوده است.

هرچند درحال حاضر محمد فتوحی سابریست یزدی تیم‌ملی شمشیربازی شانس حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۱ را به دست آورده است اما باشگاه‌های مقاومت گلساپوش یزد و مقاومت شهداب یزد با راه‌اندازی رشته والیبال ساحلی و تیمداری در اولین فصل رقابت‌های لیگ برتر والیبال ساحلی ایران، پنجره‌ای تازه‌ را برای رشد و پیشرفت ورزشکاران یزدی در یک رشته ورزشی المپیکی ایجاد کرده‌اند.

حسن محفوظی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در یزد، با اشاره به حضور ۱۲ تیم در اولین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال ساحلی گفت: تیم مقاومت شهداب یزد با در اختیار گرفتن مربیان و بازیکنان تیم‌ملی با هدف قهرمانی به اولین دوره از این مسابقات قدم گذاشته است و تا پایان هفته دوم با ۱۰ امتیاز و هم امتیاز با تیم صدرنشین موج‌سواران ساحل نوشهر به دلیل پوئن شماری در رده دوم جدول ۱۲ تیمی این مسابقات قرار گرفته است.

دبیر هیات والیبال استان یزد در ادامه به هدف‌گذاری متفاوت باشگاه مقاومت گلساپوش یزد برای ورود به رشته ورزشی المپیکی والیبال ساحلی اشاره کرد و افزود: این باشگاه که در رشته فوتبال ساحلی در ۱۰ سال گذشته عملکرد قابل تقدیری را از خود به نمایش گذاشته است و با ایجاد بستر و امکانات مناسب منجر به رشد ورزشکاران یزدی و ورود آن‌ها به تیم‌ملی شده است در رشته والیبال ساحلی نیز براساس همان سیاست قبلی خود با تیمی کاملا بومی پای به رقابت‌های لیگ برتر گذاشته است تا با فرصت به ورزشکاران یزدی مسیر جدیدی را برای ورود یزدی‌ها به تیم‌ملی و حضور در المپیک بگشاید و هم‌اکنون با شش امتیاز در رده نهم جدول لیگ برتر قرار گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات هفته سوم و چهارم لیگ برتر والیبال ساحلی در یزد با میزبانی تیم گلساپوش و همکاری تیم شهداب خبر داد.

محفوظی زمان ورود تیم‌ها به یزد را پانزدهم اردیبهشت‌ماه بیان کرد و گفت: مسابقات هفته سوم از شانزدهم الی هجدهم و مسابقات هفته چهارم از بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه سلمان محمودآباد یزد برگزار خواهد شد.

با تداوم روند موجود و تیمداری دو باشگاه با برنامه یزدی در رشته ورزشی والیبال ساحلی می‌توان در المپیک بعدی شاهد حضور ورزشکار یا ورزشکاران یزدی در مسابقات والیبال ساحلی المپیک بود.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول