اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آبگیری سد بالارود اندیمشک آغاز شد

امروز سد بالارود اندیمشک با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد.

آبگیری سد بالارود اندیمشک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، آبگیری سد بالارود اندیمشک امروز در مراسمی در محل این سد در اندیمشک و با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور آغاز شد.

سد بالارود از سطح پی ۸۵ متر ارتفاع، ۱۰۵۴ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. این سد، خاکی با هسته رسی است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز شده و پس از آبگیری، آب کشاورزی ۶ هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی اندیمشک و الوار گرمسیری را تامین می‌کند.

مخزن سد بالارود ۱۳۱ میلیون مترمکعب گنجایش دارد و بر اساس برآوردها ۱۷۱ میلیون مترمکعب آورد سالانه خواهد داشت.

این سد دارای یک نیروگاه چهار مگاواتی خواهد بود که جانمایی نیروگاه در حد مطالعات شناخت انجام شده است و در قرارداد دیگری کار تکمیل آن احتمالا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده ۰.۸ میلیون مترمکعب آب شرب مناطق اطراف و شهرستان حسینیه توسط سد بالارود تامین می‌شود.

اشتغال‌زایی، تامین آب کشاورزی، رونق اقتصادی، کاهش خسارات احتمالی سیلاب‌ها، تامین آب شرب شهرهای حسینیه و سایر شهرهای اطراف و همچنین ایجاد جاذبه‌های گردشگری از جمله مزایای ایجاد این سد در اندیمشک است.

در حال حاضر بدنه سد بالارود ۹۴ درصد و جاده‌های دسترسی و سایر ساختمان‌های آن ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما امکان آبگیری سد با این شرایط نیز ممکن است.

این مراسم با حضور قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان و جمعی از نمایندگان خوزستان در محل سد و با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول