اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای چندین سند همکاری استراتژیک بین قزاقستان و روسیه

قزاقستان از امضای تعدادی اسناد همکاری استراتژیک بین دولت این کشور و روسیه خبر داد.

امضای چندین سند همکاری استراتژیک بین قزاقستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه،  «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان در حاشیه سفر خود به «کازان» به منظور شرکت در نشست شورای بین دولتی اورآسیا با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه ملاقات کرد.

در جریان این دیدار توسعه بیشتر روابط دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و تدارکات، انرژی، زمین شناسی و همچنین همکاری‌های صنعتی، در زمینه مجتمع کشت و صنعت، استفاده منطقی و حفاظت از منابع آب رودخانه‌های فرامرزی بررسی شدند.

همچنین در این ملاقات موضوعات مهم مربوط به تعامل در قالب اتحادیه اقتصادی اورآسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با شیوع ویروس همه گیر و رفع پیامدهای آن بر اقتصاد قزاقستان و روسیه را مورد توجه ویژه قرار دادند.

در پایان این مذاکرات در حضور نخست وزیران قزاقستان و روسیه برنامه جامع همکاری اقتصادی برای سال‌های 2021-2025 بین دولت‌های دو کشور، توافق نامه همکاری در زمینه مطالعه زمین شناسی ذخایر معدنی در قلمرو دو کشور و کشورهای ثالث بین شرکت «قز ژئولوژی» و «روس ژئولوژی»، توافقنامه اجرای پروژه‌ها در زمینه فعالیت مشترک برای مطالعه زمین شناسی و توسعه ذخایر هیدروکربن در خاک قزاقستان، نقشه راه اجرای پروژه «تولید بوتادین و مشتقات آن در قزاقستان»، توافقنامه در زمینه مدیریت پروژه «بوتادین»، تفاهم نامه بین «صندوق توسعه سرمایه گذاری قزاقستان»، «صندوق روسی سرمایه گذاری های مستقیم» و «شرکت دولتی سرمایه‌گذاری مبادله» امارات، یادداشت تفاهم در زمینه ایجاد بازار اورآسیا برای شرکت‌های کوچک مواد جامد معدنی به امضا رسید.

نشست شورای بین دولتی اورآسیا روزهای 29-30 آوریل با شرکت نخست وزیران ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه در کازان برگزار شد.

در این اجلاس نخست وزرای کشور عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در مورد وظایف مهم تعمیق همگرایی در چارچوب این اتحادیه گفت و گو کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول