اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۶۱ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در استان تایید صلاحیت شدند/ رد صلاحیت تعداد محدودی از کاندیداها به دلایل سیاسی

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس با تاکید بر اینکه تایید صلاحیت‌ها با اغماض صورت گرفته است، گفت: تعداد محدودی از کاندیداها به دلایل سیاسی رد صلاحیت شده‌اند.

۶۱ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در استان تایید صلاحیت شدند/ رد صلاحیت تعداد محدودی از کاندیداها به دلایل سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح الله نجابت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: موضوع شوراها به دلیل اینکه مردم را در اداره امور شهر و روستا دخیل می کند، اهمیت بالایی دارد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس با بیان اینکه قانون شوراها نیاز به اصلاح دارد و این موضوع در مجلس در دست پیگیری است، تصریح کرد: نمایندگی مردم در مجلس و شوراهای شهر و روستا امانت است و افراد باید امانتدار مردم باشند.

وی ادامه دهد: شفافیتی که بنده از همان ابتدای حضور در مجلس به دنبال آن بوده و هستم، قدمی در راه امانتداری آرای مردم است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان و ۹۰ بخش در استان فارس که باید در آن‌ها انتخابات برگزار شود، گفت: از همان ابتدا بنا را بر تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی گذاشته و‌ تلاش داریم به برگزاری انتخاباتی سالم کمک کنیم.

وی درخصوص روندی که تاکنون در هیئت نظارت طی شده، اذعان داشت: در ابتدا هیئت نظارت بدون جهت گیری سیاسی شکل گرفت و در ادامه با معرفی ۳۰ نفر از سمت فرمانداران هیئت‌های اجرایی تشکیل شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس افزود: هیچکدام از اعضای هیئت اجرایی در استان فارس نیست که از طرف فرماندار معرفی نشده باشد.

نجابت با اشاره به تلاش شبانه روزی هیئت اجرایی و تشکر از آنان مطرح کرد: عمده تصمیمات هیئت اجرایی توسط هیئت نظارت صحه گذاشته شد و از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر در فارس، ۲۳۰ نفر انصراف داده که از مابقی هزار و ۸۵۱ نفر معادل ۶۱ درصد تایید صلاحیت شدند.

وی اظهار داشت: از نفرات رد صلاحیت شده حدود ۸۰۰ نفر در هیئت اجرایی و حدود ۳۰۰ نفر در هیات نظارت بوده اند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه تا جای ممکن در روند بررسی صلاحیت ها اغماض شده، گفت: تعداد بسیار معدودی در کل استان به دلیل سیاسی ردصلاحیت شده اند و اینکه گفته شود بسیاری به دلایل سیاسی و جناحی رد صلاحیت شده اند، حرف غیر دقیقی است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در خصوص اعتراض به تایید صلاحیت ها متذکر شد: داوطلبانی که نسبت به بررسی صلاحیت خود اعتراض دارند، می توانند از امروز نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به فرمانداری و یا هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان فارس شکایت خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول