اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

‍ رفع مشکلات کشور در گرو انتخاب اصلح/هدف اصلی دشمنان نظام عدم تحقق مشارکت حداکثری است

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی در دلسرد کردن مردم از حضوردر پای صندوق های رأی دارند و این وظیفه هر شخص و ارگان انقلابی است که در این جنگ نرم با قدرت حضور یابد و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

‍ رفع مشکلات کشور در گرو انتخاب اصلح/هدف اصلی دشمنان نظام عدم تحقق مشارکت حداکثری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان آذربایجان‌غربی، قنبرکریم نژاد در نشست بررسی تطبیقی عملکرد و جایگاه قانونیِ شورای نگهبان با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه های آذربایجان غربی، اظهار داشت؛ انتخاب اصلح توسط مردم می تواند مشکلات کشور را رفع کند.

وی تصریح کرد: حداقل ۱۰ اصل قانون اساسی در خصوص شورای نگهبان وجود دارد و فلسفه وجودی شورای نگهبان از اصول قانون اساسی است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان  آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شورای نگهبان ۴ وظیف کلی دارد، تصریح کرد: نظارت بر قوانینی که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است وتطبیق آن با اصول قانون اساسی و آیین نامه ها و به دستورعمل هایی که توسط هیئت دولت به تصویب می رسد نیز در حین اجرا نظارت می کند، تفسیر قانون اساسی از لحاظ شرعی توسط فقهای شورای نگهبان و از لحاظ قانونی توسط حقوق دانان، نظارت بر انتخابات، وظایف متفرقه از اهم وظایف شورای نگهبان است.

کریم نژاد افزود: در نظام جمهوری اسلامی نظارت بر چهار نوع انتخابات شامل  مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی و رفراندوم برعهده شورای نگهبان بوده و نظارت بر انتخابات شورای های شهر و روستا بر عهده مجلس شوای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل دانش ناکافی در خصوص شورای نگهبان اظهار نظر می کنند، بیان کرد: عامّه مردم وقتی موضوع نظارت و تایید صلاحیت بیان می شود گمان می کنند که نظارت انتخابات شورای های شهر و روستا نیز برعهده شورای نگهبان است ولی نظارت بر انتخابات شورای های شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی در دلسرد کردن مردم از حضور مردم در پای صندوق های رأی دارند و این وظیفه ی هر شخص و ارگان انقلابی است که در این جنگ نرم با قدرت حضور یابد و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

در ادامه فرمانده بسیج دانشجویی آذربایجان غربی گفت: انتخاب اصلح توسط مردم می تواند مشکلات کشور را رفع کند.

سید محمود صفری با اشاره به هجمه هایی که از جانب دشمنان علیه شورای نگهبان وارد می شود، بیان کرد: طی یک دهه اخیر، شورای نگهبان جزو مجموعه هایی است که بیشترین هجمه ها توسط رسانه های بیگانه علیه آن وارد شده است و حتی برخی خواص که قبلا از همین فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند و صاحب قدرت شده اند امروز در جایگاه اپوزیسیون با دشمنان هم صدا می شوند و به تخریب شورای نگهبان می پردازند.

وی با اشاره به اینکه نباید شورای نگهبان را تخریب کرد، گفت: حاصل خون شهدا و خروجی انقلاب اسلامی، قانون اساسی است و شورای نگهبان جزو تأسیساتی است که توسط قانون اساسی ایجاد شده است و ایجاد هجمه علیه شورای نگهبان، قانون اساسی را به یغما می برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول