اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اجرای احکام قضایی رفع تصرف هزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از صدور و اجرای احکام قضایی برای رفع تصرف بیش از یکهزار و 509 مترمربع از اراضی ملی این استان در فروردین‌ ماه سالجاری خبر داد.

اجرای احکام قضایی رفع تصرف هزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی‌راد اظهار کرد: در فروردین ماه ۱۴۰۰ سه مورد حکم قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی واقع در شهرستان‌های فریدن، کاشان و نایین اجرا شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این احکام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی استان اصفهان از سوی عوامل یگان حفاظت و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی این اداره کل، در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، صادر و اجرا شده است.
 
وی بیان داشت: در اجرای احکام صادره قضایی از سوی دادگستری شهرستان‌های فریدن، کاشان و نایین، جمعاً یکهزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان‌ها با حضور نمایندگان (دادستان، این اداره کل و یگان حفاظت اراضی ملی) رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

پارسایی‌راد افزود: متصرفین بر روی این اراضی اقدام به ساخت بنا، دیوارکشی و نصب درب و پنجره و... نموده بودند که همزمان با عملیات رفع تصرف تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده تخریب و وضعیت این اراضی تصرف به وضع سابق بازگردانده شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: علاوه بر خلع ید و قلع و قمع متحدثات (اعاده به وضع سابق)، متصرفین به جزای نقدی به حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد لذا با تمام تلاش دست متصرفان را از تصرف اراضی ملی کوتاه می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول