اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

بنیانگذار ترای‌اتلون: این رشته حیاط خلوت برخی شده/ رئیس فدراسیون مدعی است که راه را درست می‌رود

بنیانگذار رشته ترای اتلون در ایران گفت:‌ این رشته به دلیل توجه کم رسانه‌ها حیاط خلوت برخی دوستان شده است.

بنیانگذار ترای‌اتلون: این رشته حیاط خلوت برخی شده/ رئیس فدراسیون مدعی است که راه را درست می‌رود

نادر حکیم‌ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط حال حاضر رشته ترای اتلون در ایران اظهار داشت: من خودم بنیانگذار این رشته در ایران هستم و سال 78 آن را به هاشمی‌طبا معرفی کردم و در سال 81 به انجمن تبدیل شد. در ابتدا زیر نظر فدراسیون دو و میدانی فعالیت کرد و در آن زمان علی کفاشیان رئیس فدراسیون دو اتاق به ما داد و کار را آغاز کردیم. سال 85 من این فدراسیون را تحویل صبور دادم. آن زمان 450 ورزشکار در مسابقات قهرمانی کشور در کیش شرکت کردند که از 24 استان آمده بودند. اما الان ورزشکاران به 10 نفر هم نمی‌رسند که آن هم بدون برگزاری مسابقات انتخاباتی در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند. همین الان هم می‌بینیم دو نفری که در قهرمانی آسیا در ژاپن شرکت کردند متأسفانه به خط پایان نرسیدند.

* گودرزی هم رئیس است، هم مربی و مدرس/ وزارت ورزش هم نظارتی نمی‌کند

بنیانگذار رشته تری اتلون  در ایران گفت: گودرزی کشتی‌گیر بوده و در زمان صبور هم به عنوان نایب رئیس فعالیت می‌کرد اما رفته رفته به خارج از کشور رفت و دوره هم دید اما این نکته را هم در نظر بگیرید هر کسی در خارج دوره ببیند به او مدرک هم می‌دهند. با این شرایط او هم رئیس فدراسیون، مدرس و مربی است و همه کارها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: با یک مربی خارجی به نام سرجیو قرارداد بستند و او از پرتغال برنامه می‌دهد و خدا می‌داند چقدر از فدراسیون ایران حقوق می‌گیرد در حالیکه اصلاً به ایران هم نمی‌آید. ببیند به کجا رسیده‌ایم که باید پول زیادی به مربی خارجی بدهیم و مشخص نیست چه بلایی سر تری اتلون ایران آمده که ورزشکاران به خط پایان هم نمی‌رسند. گودرزی می‌گوید همه کاره خودم هستم و فکر نمی‌کنم وزارت ورزش هم نظارتی داشته باشد و نمی‌دانم چه روابطی بین آنها حاکم است. 

* با شرایط فعلی انتظار دارید چه چیزی از تری اتلون باقی بماند؟

حکیم ایمانی با اشاره به اینکه الان هیچکدام از استان‌ها کار نمی‌کنند، گفت: کسانی هم که رئیس هیأت شده‌اند اشرافی به این رشته ندارند و فقط آمده‌اند و پستی را گرفته‌اند. استان‌ها کار نمی‌کنند و ورزشکاران هم می‌دانند چه تمرین کنند، چه نکنند، جای پای‌شان قرص است و به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند با این حال انتظار دارید چه چیزی از این رشته باقی بماند؟ ترای اتلون زیرساختی نمی‌خواهد اما مدیریت آن مشکل دارد.

* ترای اتلون حیاط خلوت برخی شده است/ گودرزی پاسخگوی جواب نتایج ضعیف نیست

بنیانگذار رشته تری اتلون  در ایران عنوان کرد: در این سال‌ها هیچ توجهی از سوی رسانه‌ها به این رشته نشده و به نوعی حیاط خلوت برخی بوده است گودرزی مدعی است که راه را درست می‌رود در حالیکه اگر کسی مسئله‌ای به او می‌گوید قصدش کمک است نه تخریب؛ او هر کاری می‌خواهد می‌کند و جوابگوی نتایج ضعیف هم نیست. طبق آماری که من گرفتم سه نفر به ژاپن رفتند که یکی از آنها خود گودرزی رئیس فدراسیون بود. وقتی این شرایط وجود دارد و رئیس فدراسیون خودش به این سفرها می‌رود یک مربی سازنده در شهرستان دیگر با چه انگیزه‌ای می‌خواهد کار کند که او را یک دوره خارجی هم نمی‌فرستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول