اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

واشنگتن: شرایط کنونی با ایران بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت که شرایط کنونی با ایران بحرانی است که ما دولت بایدن، آن را به ارث برد‌ه‌ است.

واشنگتن: شرایط کنونی با ایران بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که در گفت‌وگوهای در حال انجام در وین درباره برجام پیشرفت حاصل شده اما در نهایت، مذاکرات بیشتری پیش از آنکه توافقی بتواند به صورت رسمی حاصل شود، ضروری است.

وی که در کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه صحبت می‌کرد، افزود: «همچنان مسیر طولانی پیش روی مذاکرات قرار دارد اما به نظر می‌رسد توافق در میان مذاکره کنندگان قابل دستیابی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «این عادلانه است که بگوییم پیشرفت‌هایی حاصل شده است. ما درک بهترین از چیزی که ما ممکن است نیاز داشته باشیم داریم و برآورد ما نیز این است که ایرانی‌ها حس بهتری از چیزی که باید برای از سرگرفتن پایبندی به برجام باید انجام دهند، دارند».

پرایس افزود: «چالش‌های بزرگی باقی مانده و گفت‌وگوهای غیرمستقیم، قله دستیابی به موفقیت به شمار نمی‌آید».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «شرایط کنونی با ایران بحرانی است که ما آن را به ارث بردیم و این در نتیجه چیزی است که هم آمریکا و ایران خود را از اقدامات مشخص شده در توافق هسته‌ای 2015 دور کردند».

آمریکا در اردیبهشت سال 1397 در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق، به صورت یکطرفه از برنامه جامع اقدام مشترک که مورد تایید سازمان ملل بود خارج شد و پس از آن سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت تا تهران را وادار کند توافقی که مورد نظر ترامپ است را بپذیرد.

ایران تا یک سال پس از خروج واشنگتن از برجام، همچنان به طور کامل به تعهدات خود بر اساس این توافق پایبند بود اما در حالی که اروپایی‌ها به ایران وعده داده بودند اقداماتی اتخاذ خواهند کرد که جبران خروج آمریکا از برجام باشد اما هیچگاه به تعهدات خود عمل نکردند.

سرانجام ایران پس از یک سال از خروج آمریکا از برجام، گام‌های جبرانی که در پاراگراف 36 متن برنامه جامع اقدام مشترک نیز به آن اشاره شده بود، اتخاذ کرد و تعدادی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را که تحت برجام با محدودیت مواجه شده بود، از سر گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول