اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل جهاد اسلامی خواهان برگزاری نشست فوق‌العاده ملی شد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان درباره تعویق انتخابات فلسطین برای توافق بر سر یک برنامه ملی به منظور تقابل با رژیم صهیونیستی خواهان برگزاری یک نشست فوق‌العاده ملی شد.

دبیرکل جهاد اسلامی خواهان برگزاری نشست فوق‌العاده ملی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (جمعه)، به تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تعویق انتخابات واکنش نشان داد.

رئیس تشکیلات خودگردان، بامداد امروز، به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

به گزارش وبگاه خبری «دنیا الوطن» در بیانیه دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در این خصوص آمده است: «آنچه امروز [ در فلسطین] جریان دارد، تأکید می‌کند که جهاد و مقاومت علیه دشمن صهیونیستی، دو حقیقت ثابتی هستند که همه باید با جدیت با آن برخورد کنند و از آن دور نشوند».

زیاد النخاله افزود: «ما مردمی هستیم که همواره تحت اشغال بودیم به‌رغم تشکیلات خیالی که نمود آن را در دستگاه‌های امنیتی و پلیس می‌بینیم؛‌ دستگاه‌هایی که از صبح تا شب با دشمن در همکاری هستند آن هم با این خیال که هماهنگی‌های امنیتی شاید دشمن را قانع کند به ما یک کشور بدهد. تلاش برای همزیستی با اشغالگران از راه انتخابات گویی چنین است که ما در آزادی کامل زندگی می‌کنیم؛ [اما]‌ وقایع پیشین از زمان توافق منفور اسلو ثابت کرد که این‌ها خیالاتی دروغین هستند».

النخاله ادامه داد:‌ «امروزه، محاصره نوار غزه و تعقیب مردم ما، زندانی‌ کردن‌ها، تخریب خانه‌ها و گسترش شهرک‌سازی‌ها در قدس و سراسر کرانه باختری، و همچنین ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی و تجاوز به محله‌های قدس و تعرض شهرک‌نشینان به اموال و حقوق مردم ما، تمام این‌ها ثابت می‌کند که ما همچنان تحت اشغال هستیم و باید در برابر آن مقاومت کنیم نه اینکه از اشغالگران عاجزانه بخواهیم و به بهانه‌هایی واهی با اشغالگری همزیستی کنیم».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان بیانیه خود تمام گروه‌های مردمی را به نشستی فوق‌العاده دعوت کرد و در این خصوص گفت:‌ «من تمام گروه‌های مردمی را به جای اظهارنظر و اعتراض به نشستی فوری دعوت می‌کنم. در برنامه کار ما تنها باید یک بند وجود داشته باشد و آن اینکه ما مردمی تحت اشغال هستیم و باید بر سر یک برنامه ملی متناسب با این درک به توافق برسیم. هر گزینه دیگری تنها به منزله تلف کردن بیشتر زمان  و تلاش است».

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول