اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اروپا: تعویق انتخابات فلسطین عمیقاً ناامید کننده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تأسف از به تعویق افتادن انتخابات فلسطین،‌ گفت بدون هیچگونه تأخیری باید تاریخ جدیدی برای انتخابات تعیین شود.

اروپا: تعویق انتخابات فلسطین عمیقاً ناامید کننده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) به تعویق انتخابات فلسطین واکنش نشان داد.

بورل با صدور بیانیه‌ای گفت: «تصمیم به تعویق انداختن انتخابات از پیش برنامه‌ریزی‌شده فلسطین که شامل انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ می نیز می‌شود، بسیار ناامید کننده است».

به نوشته وبگاه سرویس خارجی اتحادیه اروپا، وی در این باره تصریح کرد: «اتحادیه اروپا به‌صورت دائم حمایت خود از انتخابات معتبر، فراگیر و شفاف برای تمام فلسطینی‌ها را اعلام کرده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «ما باور داریم که نهادهای دموکراتیک فلسطینی قدرتمند، فراگیر، مسئول و فعال بر پایه احترام به مُر قانون و حقوق بشر، برای مردم فلسطین و مشروعیت دموکراتیک و نهایتاً راهکار دو دولتی حیاتی است».

بورل در این بیانیه تصریح کرد: «ما تمام بازیگران فلسطینی را قویاً تشویق می‌کنیم تا تلاش‌ها برای برقراری گفت‌وگوهای سازنده بین گروه‌ها طی ماه‌های اخیر را از سر بگیرند. بدون فوت وقت باید تاریخ جدیدی برای انتخابات تعیین شود».

وی خطاب به رژیم صهیونیستی نیز گفت: «ما بار دیگر بر درخواست خود از اسرائیل برای تسهیل برگزاری چنین انتخاباتی در تمام سرزمین فلسطین از جمله قدس شرقی، تاکید می‌کنیم».

در پایان این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا خواستار آرامش و خویشتن‌داری از سوی تمامی بازیگران در این برهه حساس است. اتحادیه اروپا همچنان آماده همکاری با تمام افراد دخیل برای تسهیل نظارت بر هر فرایند انتخاباتی است».

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

رئیس تشکیلات خودگردان، بامداد امروز، به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

پیش از این، رئیس ستاد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با ۱۳ سفیر اروپایی با ادعای اینکه تمایلی به دخالت یا ممانعت در انتخابات فلسطین ندارند، مدعی شده بود عباس به دلیل نگرانی از پیروزی حماس، در پی تعویق انتخابات است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول