اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تفتیش خانه و دفتر کار وکیل سابق ترامپ توسط مأموران «اِف‌بی‌آی»

منزل و دفتر کار وکیل پیشین رئیس جمهور سابق آمریکا توسط مأموران فدرال و با اتهام لابی‌گری برای مقامات اوکراینی مورد تفتیش قرار گرفت.

تفتیش خانه و دفتر کار وکیل سابق ترامپ توسط مأموران «اِف‌بی‌آی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مأموران فدرال آمریکا با حکم وزارت دادگستری، منزل و دفتر کار «رودی جولیانی» وکیل پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را مورد تفتیش قرار دادند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، به نظر می‌رسد که این تحقیقات درباره لابی‌گری او با مقامات اوکراینی در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

این روزنامه به نقل از افراد مطلع نوشت، به نظر می‌رسد تمرکز تحقیقات علیه جولیانی، بر نقش او در اخراج «ماری یووانویچ» سفیر پیشین آمریکا باشد.

ترامپ ۲۰ می ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۸) یووانویچ را از سمتش برکنار کرد. ابتدا گمان می‌رفت علت اخراج یووانوویچ این باشد که منصوب دولت قبلی آمریکا بوده و از دموکرات‌ها حمایت می‌کرده است.

با این حال دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در جلسات استیضاح اول ترامپ با عنوان «اوکراین گیت» این فرض را مطرح کردند که کاخ سفید با برکناری ماری یووانویچ قصد داشته تا امکان اعمال فشار بر دولت اوکراین را برای تحقیق در مورد جو بایدن فراهم کند.

به گفته سه عضو تیم تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا در موضوع رسوایی اوکراین‌گیت، ۱۰ جولای ۲۰۱۹ (۱۹ تیرماه) بین «جان بولتون» مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید و «گوردون ساندلند» نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا بر سر همکاری ساندلند با جولیانی برای اعمال فشار بر دولت اوکراین جهت تحقیق کردن علیه دموکرات‌ها مشاجره لفظی شدیدی در گرفته است.

«ویلیام تیلور» سفیر وقت آمریکا در اوکراین که برای شهادت دادن علیه ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده بود، اظهار داشت ساندلند به او گفته بود که ترامپ اعطای بسته کمک‌های نظامی به اوکراین را به اعلان علنی تحقیقات از جو بایدن و پسرش مرتبط کرده است.

روابط جولیانی با اوکراینی‌ها زمانی برجسته‌تر شد که دو تاجر به نام‌های «لو پارناس» و «ایگور فرومن» ارتباط او با دادستان‌های اوکراینی را تسهیل کردند تا بتواند درباره «هانتر بایدن»، پسر جو بایدن مدارکی را دریافت کند. این دو تاجر، متقابلاً به‌دنبال این امتیاز بودند که تحت نام جولیانی کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «مایکل کوهن» از وکلای سابق ترامپ که اکنون با وزارت دادگستری آمریکا همکاری نزدیکی دارد در مصاحبه‌ای گفت، به جولیانی درباره خیانت ترامپ هشدار داده بود.

کوهن در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «به او گفته بودم که دونالد ترامپ به هیچ‌کس و هیچ چیز اهمیت نمی‌دهد و اینکه او نفر بعدی خواهد بود که زیر اتوبوس انداخته می‌شود (مودر خیانت قرار می‌گیرد) و این دقیقاً همان اتفاقی است که در حال رخ دادن است».

مأموران فدرال آمریکا سال ۲۰۱۸ نیز دفتر کار، منزل و اتاق هتل کوهن را مورد بازرسی قرار داده بودند. او در آن زمان مظنون به جاسوسی و دادن حق‌السکوت به دو زن بود که مدعی رابطه جنسی با ترامپ بودند.

جولیانی ظرف ماه‌های گذشته مسئول رسیدگی به شکایات کمپین ترامپ درخصوص وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود اما تقریباً تمامی این شکایت‌ها در دادگاه‌های آمریکا رد شدند. درپی شکست تیم جولیانی در به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزدیکانش دستور داده دستمزدهای او را پرداخت نکنند.

با این حال ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای، تفتیش خانه و محل کار جولیانی را «بسیار بسیار غیرمنصفانه» دانسته و او را یک فرد میهن پرست توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» جولیانی روز جمعه گفت، هشت دستگاه الکترونیکی از وی ضبط شده است و این اتهام علیه او مطرح  است با نقض قوانین لابی‌گری، نام خود را به عنوان «عامل خارجی» ثبت نکرده است.

وکیل سابق ترامپ با رد این اتهامات مدعی شد: «من هرگز نماینده هیچ فرد یا مقام اوکراینی در برابر دولت آمریکا نبوده‌ام».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول