اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

افکارسنجی  /  بین الملل

افزایش محبوبیت رقیب حزب حاکم آلمان/ اقبال عمومی به سبزها بیشتر شد

نظرسنجی‌های جدید در آلمان از افزایش محبوبیت حزب سبزهای این کشور و بالا رفتن شانس نامزد صدر اعظمی این حزب حکایت دارد.

افزایش محبوبیت رقیب حزب حاکم آلمان/ اقبال عمومی به سبزها بیشتر شد

به گزارش مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه بیلد، آخرین نظرسنجی‌ها در آلمان از  احتمال پیشتازی حزب سبزها در انتخابات پارلمانی که حدود 2 ماه دیگر برگزار می‌شود، حکایت دارد.

نتایج این نظرسنجی بیان می‌کند: اقبال افکار عمومی در آلمان به حزب سبزها در حالی افزایش یافته است که «آنالنا بربوک،» یکی از دو رهبر این حزب به عنوان گزینه صدراعظمی در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو معرفی شده است. در این نظرسنجی محبوبیت حزب سبزها به ۲۸ درصد رسیده است.

پیروزی سبزها در انتخابات روز ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر) به این معنا خواهد بود که هدایت بزرگترین اقتصاد اروپا پس از آنگلا مرکل همچنان برعهده یک سیاستمدار زن خواهد بود.

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپاست و همچنین جزء چهار تولیدکننده بزرگ دنیا در سال ۲۰۰۹ است. امور سیاسی در آلمان در سطوح کشوری و ایالتی و تا حدی کمتر در سطح امور شهری از طریق حزب‌ها و با جانبداری حزبی پیش برده می‌شود. این کشور بزرگترین صادرکننده کالا (از نظر درآمد) و دومین کشور واردکننده کالا در جهان است.

امور و مسائل سیاسی در آلمان در سطوح کشوری و ایالتی و تا حدی کمتر در سطح امور شهری از طریق حزبها و با جانبداری حزبی پیش برده می‌شود. ادعای پیشبرد سیاست غیرحزبی یا فراحزبی در آلمان بی‌معنا و حتی فریبکارانه جلوه می‌کند.

محبوبیت حزب آنگلا مرکل در نظرسنجی روزنامه «بیلد» حدود ۲۷ درصد عنوان شده است. محافظه‌کاران آلمان در انتخابات سال جاری پس از ۱۶ سال حضور در قدرت، بدون آنگلا مرکل وارد کارزار انتخابات پارلمانی شده‌اند. آرمین لاشت، رهبر حزب دموکرات مسیحی به عنوان گزینه جانشینی آنگلا مرکل معرفی شده است.

در نظرسنجی روزنامه «بیلد» محبوبیت حزب سوسیال دموکرات که طی دهه‌ها یکی از دو حزب اصلی آلمان بود به ۱۳ درصد کاهش یافته است. سوسیال دموکرات‌ها هم‌اکنون شریک آنگلا مرکل در دولت ائتلافی هستند. حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در نظرسنجی‌ها با حدود ۱۰ درصد محبوبیت پس از سوسیال‌دموکرات‌ها در جایگاه چهارم قرار دارد.

دو حزب بزرگ اتحاد دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات همراه باهم دولت ائتلافی آلمان را تشکیل می‌دهند.  حزب ائتلافی سوسیال دموکرات آلمان بدترین نتایج را در انتخابات مجلس اروپا در سال ۹۸ ثبت کرده بود که موجب بحث و جدل‌های فراوان درون حزبی شده بود. 

این حزب در انتخابات مجلس اروپا تنها ۱۵.۸ آرا را به خود اختصاص داده بود در صورتی‌که در سال ۲۰۱۴، توانسته بود ۲۷.۳ درصد آرا را برای خود جمع کند. تهدیدهای حزب سوسیال دموکرات برای خروج از دولت ائتلافی آنگلا مرکل یکی از چالشهای این دولت ائتلافی بود.

احزاب دموکرات مسیحی (CDU)، سوسیال مسیحی (CSU)، سوسیال دموکرات (SPD)، لیبرال (دموکرات‌های آزاد FDP)، اتحاد ۹۰/سبزها (Bündnis 90/Die Grünen)، چپ (Die Linke) و آلترناتیو برای آلمان (AFD)، احزاب نیرومند آلمان در سال‌های اخیر این کشور هستند. تعداد زیادی حزب‌های کوچک هم در این کشور وجود دارد که به ندرت می‌توانند به مجلس راه یابند، زیرا برای ورود به مجلس در هر دو سطح ایالتی و کشوری باید ۵ درصد آرا را به دست آورند.

 

 

انتهای پیام /ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول