اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: انتظار داشتیم روابط با دولت آمریکا بهتر از شرایط کنونی شود

سخنگوی کاخ کرملین در کنار حمایت از اظهارات ولی‌عهد سعودی برای برقراری روابط حسنه با تمام کشورها، از دولت آمریکا به دلیل وضعیت بد روابط دوجانبه انتقاد کرد.

کرملین: انتظار داشتیم روابط با دولت آمریکا بهتر از شرایط کنونی شود

   به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) درباره بهبود روابط با دولت جدید آمریکا ابراز امیدواری کرد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت، با توجه به اظهارات پیش از انتخابات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مسکو انتظار داشت روابط با دولت جدید واشنگتن بهتر از چیزی باشد که اکنون هست.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی کرملین از تعاملات مسکو با واشنگتن در دولت جدید، با اشاره به گذشت یکصد روز از حضور بایدن در کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تاکید کرد: «قطعا ما انتظار داشتیم که اوضاع بهتر شود»

سخنگوی کرملین همچنین گزارش‌ها مبنی بر اینکه حضور بایدن در لندن و بروکسل برای مشارکت در نشست‌های گروه ۷ و همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فرصتی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را فراهم می‌کند، رد کرد.

بر اساس این گزارش، پسکوف در این باره تصریح کرد: «ما در جلسات گروه ۷ شرکت نمی‌کنیم، ما در نشست ناتو حضور نداریم. این ارزیابی که پوتین [برای دیدار با بایدن] به آنجا نمی‌رود، کاملا درست است».

این مقام روس روز گذشته نیز با اعلام آمادگی برای بهبود روابط روسیه با همگان، گفت اما آمریکا و کشورهای اروپایی با لج‌بازی به این موضع مسکو توجهی نمی‌کنند. (جزئیات بیشتر)

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، از اظهارات «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مبنی بر اهمیت اصل برابری در تعاملات بین‌المللی حمایت کرد.

به نوشته تاس، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در این باره گفت: «ما به صحبت‌های وی درباره پایبندی ریاض به نقش محوری سازمان ملل در امور جهانی و ایجاد روابط بین‌المللی بر مبنای اصول برابری، احترام و ملاحظه منصفانه منافع ملی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، توجه کردیم».

بن‌سلمان سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای با بیان این که ریاض با «رفتار منفی» ایران مشکل دارد، افزود، این کشور می‌خواهد روابط خوبی با ایران داشته باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول