اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: ادعاها درباره «غیرقانونی» بودن انتخابات سوریه در راستای فشار بر دمشق است

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر این که انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه کاملاً منطبق بر قانون اساسی این کشور است، افزود آنچه خلاف این گفته می‌شود در راستای اعمال فشار بر دمشق و دخالت در امور داخلی آن است.

روسیه: ادعاها درباره «غیرقانونی» بودن انتخابات سوریه در راستای فشار بر دمشق است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) با رد ادعاها درباره «غیرقانونی بودن» انتخابات در سوریه، چنین ادعاهایی را در راستای فشار بر دمشق و مداخله در امور داخلی سوریه خواند.

به گزارش «اسپوتنیک»، طبق اعلام این وزارتخانه، مسکو معتقد است انتخابات در سوریه موضوع داخلی است که کاملاً منطبق بر قانون اساسی و قوانین ملی این کشور است.

این وزارتخانه افزود: از همین رو ما ادعاهای اخیر از سوی برخی پایتخت‌های خارجی مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات آتی را عنصر فشار سیاسی فاحش بر دمشق و تلاش دیگری برای مداخله در امور داخلی جمهوری عربی سوریه می‌دانیم.

مسکو در ادامه ابراز امیدواری کرد با وجود ادامه اشغال خارجی غیرقانونی برخی مناطق سوریه، انتخابات مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی موجود برگزار شود.

در پایان بیانیه روسیه ذکر شده که «در پاسخ به درخواست طرف سوری، ما آمادگی داریم ناظران روس را برای انتخابات آتی در سوریه بفرستیم.»

 پیشتر مجلس سوریه موافقت خود را با مشارکت پارلمان‌های برخی از کشورها به منظور همراهی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد.

شبکه «الاخباریه» سوریه در این خصوص گزارش داد که پارلمان سوریه با رأی اکثریت با دعوت برخی از پارلمان‌های کشورهای دوست و برادر برای همگامی با روند انتخابات ریاست‌ جمهوری سوریه و آگاهی از روند آن موافقت کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز در این ارتباط گزارش داد، پارلمان‌هایی که از آن‌ها برای همراهی انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل خواهد آمد، از میان کشورهای الجزائر، عمان، موریتانی، روسیه، ایران، ارمنستان، چین، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، آفریقای جنوبی، اکوادور، نیکاراگوئه و بولیوی خواهد بود.

پیش از این، «حموده صباغ» رئیس مجلس الشعب (پارلمان) سوریه اعلام کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری برای سوری‌های مقیم خارج در ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت) و سوری‌های داخل این کشور در ۲۶ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور فعلی سوریه در تاریخ یکم اردیبهشت ماه رسما برای مشارکت در انتخابارت ریاست‌جمهوری سوریه اعلام نامزدی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول