اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مشکلات جامعه کارگری مورد توجه قرار گیرد/ معلمان نباید مشکل معیشتی داشته باشند

امام جمعه خرم‌آباد بر توجه به رفع مشکلات معیشتی کارگران و حفظ منزلت آنها تاکید کرد و گفت: رنج و زحمت معلمان در تربیت فرزندان این سرزمین با رسیدگی به معلمان و توجه به منزلت و تکریم آنها شکوفایی بیشتری خواهد داشت.

مشکلات جامعه کارگری مورد توجه قرار گیرد/ معلمان نباید مشکل معیشتی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در پیام جمعه این هفته به فرا رسیدن شب‌های پر خیر و برکت قدر اشاره و عنوان کرد: در این شب‌ها می‌توانیم خود را به خدا نزدیک‌تر کنیم. رمز عبور از صراط، صدقه دادن در شب قدر است و راه نجات از دوزخ نیز استغفار در شب قدر است.

وی در ادامه با بیان اینکه این هفته مناسب‌های مهمی در پیش است، روز معلم، روز جهانی کارگر، روز جهانی قدس و روز ملی خلیج فارس و همچنین روز جهانی مطبوعات را گرامی داشت و افزود: روز معلم را به حضور همه معلمان و اساتید به خصوص در استان لرستان تبریک می‌گویم؛ وظیفه معلمی وظیفه‌ای مهم و پر خیر و برکت است.

امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، عنوان کرد: هیچ کاری از انسان‌سازی با رازش‌تر نیست. کمااینکه همه شغل‌ها در جای خود نیاز هستند؛ اما جامعه نیازمند فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی و رشد علمی و اخلاق و رفاه و پیشرفت و آسایش و تقواست که همه اینها باتلاش و کوشش معلمان میسر است.

وی با بیان اینکه از جهت شغلی معلمی همان شغل انبیا است، خاطرنشان کرد: انبیا الهی نیز ماموریتی اینچنین داشتند و ماموریت آنها نیز تعلیم و تربیت انسان‌ها بود.  پیامبر اسلام و امام علی(ع) معلم همه انسان‌ها بودند اما معلمان ما معلم گروهی از انسان ها هستند.

شاهرخی اظهار کرد: حاکمیت هر چه می‌تواند زمینه را برای این قشر فراهم کند تا با آرامش به این وظیفه مهم بپردازند و کرامت و جایگاه والای آنها حفظ شود و نیازهای معیشتی آنها باید حفظ شود.

وی یادآور شد: رنج و زحمت معلمان در تربیت فرزندان این سرزمین با رسیدگی به معلمان و توجه به منزلت و تکریم آنها شکوفایی بیشتری خواهد داشت و آثار تلاش معلمان در جامعه نمایان‌تر خواهد شد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: البته در وضعیت جدید و شکل آموزشی که در اثر گسترش کرونا تغییر کرده است باید مراقبت کنیم که رشد علمی و آموزشی و اخلاقی دانش آموزان آسیب نبیند که این خود نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدیریت اجرایی درست و تدبیر صحیح از سوی کارشناسان و مدیران است.

وی به تلاش شهید مطهری در تبیین معارف اسلامی در حوزه‌های علمیه اشاره و بیان کرد: شهید مطهری موفق شد در حوزه و دانشگاه تشنگان تعلیم را سیراب کند و نتیجه آن این شد که توسط گروهی موسوم به فرقان که غرق در جهل بودند مزد معلمی شهید مطهری که شهادت در راه خدا بود به او داده شد.

شاهرخی در ادامه به روز جهانی کارگر اشاره و با تبریک این روز به کارگران، گفت: کارگران ستون فقران اقتصاد و تولید در هر کشوری هستند و هر کشوری دارای اقتصاد پیشرفته و مستقل است باید به قشر کارگر توجه کند.

وی بیان کرد: کارگران باید احساس کنند که قدر و منزلت آنها مورد توجه است و کرامت آنها حفظ می‌شود و اگر در جامعه‌ای این موضوع رعایت شد کارگران خستگی در کار نخواهند داشت و بهره وری در کار حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کارگران باید حقوق متناسب با فعالیت و زحمتشان داشته باشند، گفت: در فرهنگ اسلامی از کار و کارگر تجلیل می‌شود و پیامبر اسلام و ائمه گاهی شخصا و گاهی در کنار دیگران کار می‌کردند. پس ما باید نگاهمان به کار همانند عبادت باشد و در جامعه ما و در استان لرستان کار باید به عنوان یک ارزش شناخته شود.

وی تاکید کرد: کشور بدون کار و کارگر رشد نخواهد کرد و کار باید به عنوان یک ارزش و بهترین عبادات معرفی شود. کارگر باید بگونه‌ای باشد که در جامعه احساس عزت و افتخار کند. کارگان عزیز ما باید امنیت شغلی داشته و معیشت آنها تامین شود و این موضوع یک امر ضروری است و باید از سوی مدیران مورد توجه قرار بگیرد.

شاهرخی یادآور شد: جامعه کارگری نقش ارزنده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و در به زانو درآوردن رژیم طاغوت و در دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس این قشر نقش مهمی ایفا کرد. نظام جمهوری اسلامی قدردان جامعه کارگری است.

وی در ادامه عنوان کرد: انشالله که برخی از کارخانه‌ها در این استان راه‌اندازی شده و برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده مجددا به عرصه کار و تولید و اشتغال برگردند تا ما شاهد رشد و شکوفایی و پیشرفت در استانمان باشیم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مردم متدین و انقلابی استان لرستان روز ۲۸ خرداد انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نظام سلطه و استکباری در تقابل با ایران اسلامی موفق نبوده است به دلیل حضور موفق جمهوری اسلام در میدان و کارزار با دشمن بوده است.

شاهرخی تاکید کرد: افزایش قدرت بازدارندگی و تقابل با دشمن در بیرون از مرزها که سپاه قدس و فرمانده شهید این سپاه سرلشگر حاج قاسم سلیمانی د راین جهت خدمات برجسته ای انجام داد، در تاریخ ثبت شده است؛ البته این برگ‌های زرین همچنان افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: نباید کسی سوء تدبیر و عدم موفقیت خود در ماموریتش را معلول حضور میدانی نیروهای جان بر کف نظام اسلامی بداند که امنیت و آرامش را برای این ملت به ارمغان آورده‌اند. این عدم موفقیت حاصل اعتماد به دشمن و آمریکا و سه کشور اروپایی بود که کماکان در حال مذاکره با آنها هستید و آنها هیچ  یک از تعهدات خود را انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: آنچه زورگویان عالم را در برابر ایران اسلامی ناتوان کرده است حضور نیروهای مسلح مقتدر در داخل و خارج و همچنین حضور مردم در عرصه‌هایی چون انتخابات است.

وی ادامه داد: پا برجا بودن حرم ایران اسلامی می تواند ضامن حرم اهل بیت باشد پس باید از حرم ایران اسلامی دفاع کرد و باید در انتخابات شرکت کرد؛ حضوردر انتخابات به این معنا است که در دفاع از انقلاب مصمم هستیم و پای انقلاب ایستاده‌ایم.

شاهرخی یادآور شد: داوطلبان انتخابات بدانند مشکلات کشور با کار جهادی و کار پر حجم و متراکم و با کیفیت به اهداف متعالی و ارتقا فرهنگی و پیشرفت اقتصادی نائل خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول